لاریجانی: نان گران نمی‌شود

به گزارش باشگاه خبرنگاران در جریان ادامه رسیدگی به لایحه بودجه سال کل کشور در فرع (ب) جزء (۱) بند ۱۰ مربوط به هدفمند کردن یارانه ها، سیدسلمان ذاکر نماینده ارومیه پیشنهاد کرد که قیمت نان از موضوع هدفمندی و درآمدهای دولت حذف شود.

وی شرایط اقتصادی کشور و همچنین جایگاه نان را به عنوان کالای سیاسی و امنیتی در تأمین غذای مردم از دلایل پیشنهادش بیان کرد و گفت: چرا دولت می گوید از طریق بودجه عمومی می خواهد قیمت نان را تأمین کند در حالی که در بودجه سال قبل این کار را نکرد؟

نماینده ارومیه افزود: اگر از مردم نیز بپرسید که آیا افزایش قیمت در مرحله اول هدفمندی یارانه ها درباره نان تأثیر منفی در قدرت خرید آنان داشته است مطمئناً‌ جوابشان مثبت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: به جای گران‌کردن نان، دولت می تواند از فروش اموال خود که برخی جاها این کار را می کند درآمد خود را تأمین کند.
ذاکر در فرع (ب) جزء (۱) بند ۱۰ که در آن آمده است «تا مبلغ ۱۰۰ هزار میلیارد ریال یارانه های نان، برق و سایر کالاها و خدمات مندرج در قانون بودجه»، پیشنهاد حذف کلمه «نان» را داد.

لاریجانی رییس مجلس در پاسخ به پیشنهاد ذاکر گفت: نان در این بند تحت تأثیر قرار نمی گیرد و گران نمی‌شود چرا که دولت می‌خواهد آن را از طریق بودجه عمومی تأمین کند.

فرزین نماینده دولت نیز گفت: آوردن کلمه نان در این بند هیچ ارتباطی با افزایش قیمت آن ندارد چرا که در ۵۰۰۰ تومانی که به مردم بابت نان داده شد قیمت افزایشی مشخص است.

پس از سخنان نماینده دولت، لاریجانی پیشنهاد ذاکر را به رأی گذاشت که با حضور ۲۱۶ نماینده این پیشنهاد با ۱۶ رأی موافق، ۷۷ رأی مخالف و ۲۸ رأی ممتنع رأی نیاورد.

اخبار اخبار جذاب

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.