لارگانی:ارز دو نرخی به مصوبه مجلس نیاز دارد

دوشنبه ۲۶ تیر – ۰۷:۴۰:۳۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با استناد به قانون بودجه امسال، گفت: مجلس در ابتدای سال با نظر بانک مرکزی ارز را تک نرخی تعیین کرده و اگر قرار باشد ارز دو نرخی شود نیاز به مصوبه مجلس دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، سیدناصر موسوی لارگانی با انتقاد از اعلام دو نرخی شدن ارز، تصریح کرد: دو نرخی شدن ارز به هیچ عنوان با نظر مجلس صورت نگرفته است.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه شکل مجلس، یعنی تعداد حداقل دو سوم نمایندگان باید به دو نرخی شدن ارز رأی دهند، افزود: با توجه به اینکه مجلس در ابتدای سال در قانون بودجه ۹۱ با نظر بانک مرکزی، ارز را تک نرخی  کرد.
موسوی لارگانی این اقدام را خلاف سیاست‌های پیشین بانک مرکزی عنوان و تصریح کرد: در زمان تصویب لایحه بودجه نظر بانک مرکزی هم تک نرخی کردن ارز بود.
وی ادامه داد: ارز دو نرخی قطعاً موجب رانت خواری خواهد شد و اختصاص ارز مرجع به ۱۰ قلم کالا موجبات فساد را فراهم می‌کند.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس اظهارداشت: در صورت دو نرخی شدن ارز برخی افراد با سوء استفاده از فضای موجود ارز مرجع دریافت می‌کنند و کالاهای لوکس که نیازی به آن در کشور نیست، وارد کشور می‌کنند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تفکیک ۱۰ کالا که قراراست ارز مرجع به آن اختصاص یابد، کار دشواری است، گفت: تفکیک برخی کالا از یکدیگر غیر ممکن است چرا که برخی کالاها فرآورده کالاهای دیگر هستند.
روز گذشته مدیرکل ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت ایران با اعلام این که از ۱۸ تیرماه و با ابلاغ روش جدید تخصیص ارز برای واردات ۱۰ کالای اولویت‌دار ارز ۱۲۲۶ تومانی در نظر گرفته شده است، اعلام کرد که از این تاریخ ارز به طور رسمی دو نرخی شده است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۶۱۹۴۰۳۰۷۸۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.