لاریجانی:فراکسیون‌ها دنباله‌روی مسوولان نباشند

۲۰م آذر ،

رئیس مجلس به فراکسیون‌های مجلس پیشنهاد کرد که تمام همت خود را بر حل مشکلات مردم و گره گشایی از مشکلات آنان بگذارند و بیش از آنکه دنباله‌روی از مسئولان داشته باشند، خود با ابداع طرح‌های زودبازده به حل مسایل بپردازند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، علی لاریجانی امروز (سه شنبه) در دیدار با اعضای فراکسیون مدیریت شهری و روستایی، گفت: در اداره روستاها به جنبه اقتصادی بیشتر از عمرانی باید توجه داشت، زیرا اساس اقتصاد روستاها بر تولید استوار است.

نماینده مردم قم خاطر نشان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی موجود در روستاها می‌توان بعضی از طرح‌ها با محوریت اقتصادی را جایگزین طرح دهیاری‌ها کرد و وزارت جهاد کشاورزی هم با توجه به آنکه محوریت فعالیتش بر مسایل روستاهاست، بیشتر از ارگان‌های دیگر مانند وزارت کشور و بنیاد مسکن می‌تواند در زمینه‌ی رفع مشکلات گره گشا باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نحوه اداره شهرها و روستاها اظهار داشت: مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه پنجم توسعه بر تکمیل و اجرای طرح مهندسی فرهنگی کشور و تهیه پیوست فرهنگی برای طرح‌های مهم تاکید داشته‌اند که باید در نحوه مدیریت شهری و روستایی این موضوع مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی افزود: مساله بعدی در مورد خود شهرها است که بافت فرسوده آنها سبب خروج ساکنان آنها و مهاجرت به حواشی شهرها و جاهای دیگر می‌شود که باید با ترمیم و بازسازی این بافت‌های فرسوده، ضمن توجه به معماری و اهداف اسلامی در شهرها و روستاها، مانع مهاجرت‌های بی‌مورد شد.

گفتنی است در ابتدای این جلسه معرفی هیات رییسه تازه فراکسیون صورت گرفت و اعضا گزارشی از کارکرد فرا کسیون و جلسات انجام گرفته با مسئولین و شهرداران و طرح‌هایی که بررسی کرده‌اند، ارائه دادند.

همچنین مشکلات شوراهای حل اختلاف در رابطه با حل مسایل روستاها و نیز ا ختلافی که میان شوراها و شهرداری‌ها در خصوص درآمد شهرها و روستاها از جهت خدمات شهری و روستایی وجود دارد، از جمله مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.