لاریجانی از خدمات آیت الله مقتدایی در حوزه‌های علمیه تقدیر کرد

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی عصر سه شنبه در دیدار آیت الله مرتضی مقتدایی، با تقدیر از خدمات و تلاش‌های وی در طی دوره مدیریت حوزه‌های علیمه کشور اظهار داشت: در سال‌های اخیر به همت و مدیریت آیت الله مقتدایی اقدامات خوبی در حوزه‌های علیه صورت گرفت.

وی با بیان اینکه تاسیس حوزه‌های علمیه در استان‌های کشور از جمله اقدامات برجسته آیت الله مقتدایی بود افزود: حوزه های علمیه استانی نقش و تاثیرات فراوانی در فرهنگ مردم خواهند داشت.

نماینده مردم قم در مجلس اظهار داشت: شهرهایی که دارای حوزه های علمیه قوی هستند وضع فرهنگ در آنجا بهتر بوده و افکار انحرافی هم کمتر در آن جامعه رسوخ می کند.

تشکیل شورای مدیریت حوزه در ۲۷ استان کشور

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در این دیدار با بیان اینکه در سال‌های اخیر توانستیم در ۲۷ استان شورای مدیریت مستقل حوزه های علمیه تشکیل دهیم افزود: در این شوراها، نمایندگان ولی فقیه، ائمه جمعه و همچنین علمای تراز اول آن منطقه عضویت دارند.

آیت الله مقتدایی ادامه داد: از برنامه های ما در طی مدیریت حوزه های علمیه این بود که بتوانیم در هر استان یک مدرسه علمیه جامع تشکیل دهیم که در این مدارس از مقدمات تا سطوح عالی و درس خارج حوزه تدریس شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گزارشی از تشکیل مجلس نهم و همچنین برنامه های مجلس در راستای رفع مشکلات گرانی و اشتغال ارائه کرد.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.