لاریجانی: اهداف خاص سیاسی پشت‌پرده تحریم های ایران است – اخبار سیاسی

 به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی در دیدار با هجو قسم السید نایب رییس مجلس سودان با اشاره به اشتراکات دینی و فرهنگی مردم دو کشور گفت: مردم و مقامات جمهوری اسلامی ایران تعلق خاطر زیادی به مردم مسلمان سودان داشته و بر گسترش ارتباطات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی فیمابین تاکید دارند.

 رییس مجلس شورای اسلامی تحریم‌های صورت گرفته از سوی کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران و سودان را یک برنامه از پیش طراحی شده با اهداف خاص سیاسی دانست و افزود: باید با توسعه و تقویت مناسبات فیمابین در عرصه‌های مختلف اقتصادی، بازرگانی و صنعتی با این تحریم‌ها مقابله کرد.

 لاریجانی بر اهمیت گسترش ارتباطات پارلمانی میان دو کشور تاکید و خاطرنشان کرد: رشد و توسعه ارتباطات پارلمانی زمینه آشنایی هرچه بیشتر مردم دو کشور و بستر مناسبی برای گسترش همکاری‌های دوستانه در همه عرصه‌ها را فراهم می‌سازد.

 در ادامه این دیدار هو قسم السید نایب رییس مجلس سودان روابط سودان با کشورمان را روابطی خوب و رو به گسترش توصیف کرد و افزود: وجود منابع طبیعی فراوان در سودان و توانایی‌های فنی و تکنولوژی در ایران می‌تواند به گسترش روابط اقتصادی دو کشور کمک نماید.

 وی در پایان ضمن ارائه گزارشی از آخرین تحولات منطقه و کشورش، پیام احمد الطاهر رییس مجلس سودان برای شرکت لاریجانی در کنفرانس آتی کشورهای اسلامی در سودان را تقدیم کرد.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.