لاریجانی: گزارش اخیر آژانس برای مه‌آلود کردن فضای رسانه‌ای دنیا در آستانه مذاکرات هسته‌ای بود

۰۵م اسفند ،

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به گزارش اخیر یوکیا آمانو دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درخصوص برنامه‌های هسته ای ایران، گفت: ایران همیشه از گفت و گوهای سازنده با آژانس حمایت کرده است. این همکاری در ماه‌های اخیر فراتر از ضوابط متعارف انجام شد.
وی تصریح کرد: این همکاری‌ها نشان می دهد که ایران مساله پنهانی در امور هسته‌ای ندارد و تمامی فعالیت‌های ایران زیر نظر آژانس و بازرسان آن انجام شده است. در چنین شرایطی انتظار می رفت که گزارش دبیرکل آژانس، گزارش منصفانه ای باشد.
رییس مجلس بعضی عبارات درج شده در این گزارش را «کلیشه‌ای» دانست و تاکید کرد: متاسفانه بعضی عبارات در این گزارش، گزاره‌هایی کلیشه‌ای می باشند و معلوم است که از قبل به آنها داده شده است تا فضای رسانه‌ای را در دنیا مه آلود کنند.
وی آژانس بین المللی انرژی اتمی را نهادی حرفه‌ای در مسائل هسته‌ای دانست و خاطرنشان ساخت: جای تاسف است که چنین نهادی با این گونه اقدامات جایگاه خود را تخریب می‌کند. باید توجه داشت اگر این گزارش در آستانه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ با هر تصوری انتشار یافته است به هیچ وجه در اراده ملت ایران و مذاکره‌کنندگان تاثیر ندارد. مذاکرات باید در چارچوب تعهدات ایران به آژانس، NPT و در نظر گرفتن حقوق ملت ایران دنبال شود.
لاریجانی با تاکید بر اینکه ما از مذاکرات تنها در چارچوب NPT و رعایت حقوق ملت ایران حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: مطمئنا کسی در شرایط امروز دنیا دچار توهم با اینگونه دسایس سیاسی نخواهد شد.
/۲۹۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.