لاریجانی: ۹۹ درصد تهدیدهای آمریکا عملی نیست

به گزارش گروه اخبار شب ایرنا، لاریجانی پنجشنبه شب طی سخنانی در ‘یادواره سردار بصیرت شهید حسین بصیر’ یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس افزود:‌ پس از ۱۱ سپتامبر برخی کم‌عقل‌ های صحنه‌ بین‌الملل گفتند با پدیده جدیدی در منطقه مواجهیم و برای محو آن، باید اسلام سکولار را تبلیغ کنیم، اما انقلاب‌های منطقه عکس آن را نشان داد.

رییس مجلس شورای اسلامی برگزاری یادواره شهدا را – به ‌ویژه برای کسانی که سن‌شان اجازه‌ درک انقلاب را نمی‌دهد- ، اثرگذار دانست.

لاریجانی افزود: در مراودات بین کشورها در صحنه بین‌الملل، معمولا وزرای خارجه و دیپلمات‌های کشورها با طرف‌های مختلف روابط دیپلماتیک برقرار می‌کنند و در واقع صحنه‌گردانان آشکارند، ولی یک سری عناصر پشت پرده مثل نیروهای امنیتی و اطلاعاتی، این مراودات را مدیریت می‌کنند.

وی اظهار داشت: در این نوع مراودات عناصر ناپیدا، موثرترند و در صحنه موجود جامعه جهانی، عناصر پیدا، مصاحبه کرده و صحنه‌گردانی می‌کنند به طور مثال وزیر خارجه‌ آمریکا برخی مواقع حرف‌های درشتی نسبت به ایران می زند ولی کسی به آن توجه نمی‌کند.

رییس قوه مقننه تصریح کرد: چرا کسی به تهدیدات آنها توجهی نمی‌کند چون این ها عناصر پیدای صحنه بین‌الملل هستند و برای سست کردن اداره کشورها چنین اظهاراتی می‌کنند.

وی افزود: وقتی ‘جورج بوش’ رییس‌ جمهور آمریکا بود، به روش‌های مختلف به ایران اطلاعات می‌رسید که گویا آنان درصدد حمله به ایران هستند، ولی آیا حمله‌ای انجام شد؟ ۹۹درصد تهدید های آمریکایی عملی نشد.

لاریجانی، شهید حاج حسین بصیر را مجاهدی در راه خدا دانست و گفت: شهدا نزد پروردگارشان روزی می‌خورند و عالم به دست آنان اداره می‌شود، جایگاه و منزلت شهدا در سطحی است که انبیای الهی در روز قیامت به آنان احترام می‌گذارند.

وی اظهار داشت:‌ بصیرت در آمادگی فرد برای شهادت و مجاهدت است و جز از این راه حاصل نمی‌شود. معرفت حصولی موجب پیدا شدن درکی جزئی می‌شود، ولی این قبیل واقعیات، بخش‌های کوچکی از حقیقت هستند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: فردی که شئونات خودش را نادیده می‌گیرد، معرفت و بصیرت حقیقی پیدا می‌کند، ولی اگر کسی از جهاد و مجاهدت رویگردان شود، لباس ذلت بر تن خواهد کرد.

وی بصیرت واقعی را در پناه مجاهدت در راه خدا دانست و گفت: با این ‌که حاج بصیر مطالعه معمولی داشت، ولی بصیرت واقعی پیدا کرده بود، چون مجاهد راه خدا بود.

لاریجانی افزود:‌ ما نیز اگر می‌خواهیم در جامعه تحول به وجود آوریم و جزو منتظران واقعی حضرت مهدی (عج) باشیم، باید واقعا در قلبمان آمادگی شهادت داشته باشیم، چرا که آمادگی برای مجاهدت، بصیرت می‌آورد. همان‌طور که زندگی حاج بصیر عجین با مجاهدت بود.

وی با تاکید بر این ‌که باید به نحوی خود را به عنصر ناپیدای نظام هستی متصل کنیم، گفت: عناصری نظیر حاج بصیر حقیقت هستی را به خوبی درک کردند. اکنون نیز بسیاری از جوان های ما در قلبشان روحیه مجاهدت وجود دارد.

لاریجانی، سرافرازی امروز ملت ایران در برابر قدرت‌های درنده و مزور را روحیه مجاهدت دانست و اظهار داشت: کشورهای غربی درکی از روحیه مجاهدت ندارند، چون اهل ظاهرند، در حالی که ابتکارات حیرت‌آور ایران در گذشته به دلیل بصیرت مجاهدان راه خدا بود.

رییس مجلس شورای اسلامی، رمز استمرار ابتکارات حیرت‌آور کشور را استمرار روحیه‌ مجاهدات دانست و افزود: اگر به این موضوع توجه کنیم، قافله سرافرازی کشور به پیش خواهد رفت.

وی معادله‌ در حال رایج شدن در منطقه را به برکت روحیه‌ مجاهدت دانست و گفت: در انقلاب مصر عده‌ای کشته شدند، ولی خیل عظیم مردم این کشور در انتخابات موجب عقب‌نشینی مستکبران و زورگویان شد.

لاریجانی اظهار داشت: مجاهدین راه خدا با خدا رو راست هستند، به همین دلیل در زندگی‌شان توان ایجاد تغییر دارند.

درپایان مراسم یادواره ‘سردار بصیرت شهید حسین بصیر’ که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، به خانواده های اصغر و حسین بصیرت هدایا و لوح تقدیر اهدا و از تمبر یادگاری شهید بصیر پرده برداری شد.

**۱۵۳۶**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۵۴۸۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.