لازمه‌ نجات نسل جوان، سرمایه گذاری برای آنان است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

یک استاد دانشگاه و مدرس موسیقی، گفت: در حیطه‌ موسیقی به عنوان یکی از مولفه‌های گذران اوقات فراغت سالم، تهاجم فرهنگی سبب شده است که جوان نتواند در موسیقی برآمده از فرهنگ خود انرژی‌اش را تخلیه کند. بطوریکه رواج موسیقی غربی، تخریب شخصیت و انحراف اخلاقی را برای جوانان ما به ارمغان آورده است.

به گزارش تفسیری سرویس «جوانان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد مقدسی افزود: اوقات فراغت وقتی نامیده می‌شود که جوان بتواند با آرامش و آزادی خاطر در آن وقت خود را سپری کند و استفاده بهینه از وقت خود را ببرد. خوشبختانه موسیقی به عنوان یکی از ابزارهایی است که ظرفیت فراهم سازی گذران مفید اوقات فراغت را برای جوانان دارد، چه در زمینه یادگیری و نوازندگی و چه در زمینه گوش سپردن به آن.

وی ادامه داد: پیش تر مراکزی چون کانون جوانان بود، که در آن« جوانان به فراگیری هنر موسیقی می‌پرداختند و بسیاری از آن‌ها، بزرگان موسیقی امروز ما می باشند. باید مکان‌هایی اینچنین تشکیل شوند تا جوان‌ها را گردهم آورد و امکان‌هایی رایگان یا با شرایط در اختیارشان قرار گیرد تا با هر سطح و توان مالی، بتوانند وقتی را در فراغت سپری نمایند.

مقدسی نشاط جسمی را برای جوانان امری ضروری برشمرد و افزود: ورزش از دیگر گزینه‌های با اهمیت در نشاط بخشی و پر نمودن اوقات فراغت جوانان است. ورزش نمودن در بهبود سلامت جسم و روح بسیار موثر است. اگر نسل جوان به ورزش گرایش یابد و مکانی برای تخلیه انرژی‌ آنها ساخته شود و از سوی دیگر با الگوهای فرهنگی صحیح آموزش ببینند، می‌توانند در محیطی سالم رشد و تعالی یابند؛ در نهایت این سلامت نه تنها زندگی خودشان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بلکه به نسل بعدی نیز منتقل خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.