لاله افتخاری:اطلاعی از سرانه مطالعه کشور ندارم/تشکیل حلقه های مطالعاتی، پیشنهادی برای افزایش سرانه مطالعه

۲۳ آبان ،

تشکیل حلقه های مطالعاتی در کنار برگزاری مسابقات کتابخوانی طرح های پیشنهادی مناسبی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه کشور است.

لاله افتخاری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم در گفتگو با خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه تشکیل حلقه های مطالعاتی، پیشنهادی مناسب برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه است، افزود: از پیشنهادها و اقدامات دیگر مناسب برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه می توان به برگزاری مسابقات کتابخوانی اشاره کرد.
وی نقش سازمان صدا و سیما را در افزایش سرانه مطالعه مهم دانست و گفت: سریال ها، فیلم ها و سایر برنامه های تولیدی سازمان صدا و سیما می‌توانند ابزاری برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه در کشور به حساب بیایند.
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم  اظهار داشت: سازمان آموزش و پرورش نیز با قرار دادن کتاب های مناسب در اختیار والدین دانش آموزان توان ایفای نقشی موثر در افزایش سرانه مطالعه را دارند.
افتخاری در ادامه گفت: در صورت نقش آفرینی مثبت سازمان آموزش و پرورش در امر افزایش سرانه مطالعه کشور والدین نیز همراه با کودکان خود به کتاب و کتابخوانی ترغیب می ‌شوند.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود در پاسخ به سوالی با مضمون اینکه در حال حاضر سرانه مطالعه در کشور چقدر است، اظهار داشت: اطلاعی از میزان سرانه مطالعه کشور ندارم.
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم تصریح کرد: البته مطالعه به نسبت چیستی شغل والدین، جایگاه متفاوتی دارد./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.