لاوروف: آژانس از تصمیم ایران برای افزایش تعداد سانتریفیوژهای نسل تازه مطلع است

۱۲ام بهمن ،

5555555555.jpeg

وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به اعلام خبر تصمیم ایران برای افزایش تعداد سانتریفیوژهای نسل تازه از سوی بعضی دیپلمات‌ها گفت: این اقدام در راستای تعهدات ایران در موافقتنامه پادمان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از خبرگزاری ریا نووستی، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه پس از انتشار یافتن خبرهای مبنی بر تصمیم ایران برای افزایش تعداد سانتریفیوژهای نسل تازه در تاسیست هسته‌یی نطنز روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: این اقدام ایران در چارچوب موافقنامه پادمان است اما با این وجود مسکو در کنار کشورهای عضو شورای امنیت تهران را تا زمان دستیابی به نتیجه در مذاکرات به توقف روند غنی سازی فرا می‌خواند.

لاوروف اضافه کرد: تمام اقدامات ایران در برنامه هسته‌یی اش درچارچوب موافقتنامه پادمان است. در این باره نیز به آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاع داده شده است که آژانس نیز در روند کار حضور و نظارت داشته است .

وی ادامه داد: این مسایل از بعد حقوقی و قانونی مطرح است اما از بعد سیاسی، ما به همراه تمام کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد ایران را به تعلیق غنی سازی اورانیوم در دوره مذاکرات فرا می‌خوانیم.

خبرگزاری رویترز، اعلام کرد که ایران با ارسال نامه‌ای به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاع داده است که قصد دارد تعداد سانتریفیوژهای نسل تازه خود را برای غنی سازی اورانیوم درسایت هسته‌یی نطنز افزایش دهد.

ایران بارها اعلام کرده است که برنامه هسته‌یی این کشور در راستای دستیابی به اهداف صلح‌آمیز است اما بعضی از کشورهای غربی مدعی می باشند که ایران به دنبال دستیابی به تسلیحات هسته‌یی است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.