لاوروف: اظهارات نسنجیده درباره برنامه هسته ای ایران نتیجه معکوس دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به پیشرفت در مذاکرات هسته ای ایران و غرب اظهارات غیر منطقی درباره این برنامه هسته ای را مضر خواند که نتایج معکوس در پی خواهد داشت.
به گزارش شینهوا، “سرگئی لاوروف” روز گذشته در گفتگو با اسکای نیوز عربی گفت: صحبت از ماجراجویی و بیان اظهارات تحریک آمیز درباره برنامه هسته ای ایران نتایج عکس در پی دارد.

وی افزود: مذاکرات اخیر ایران و گروه ۱+۵ (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان) و اتحادیه اروپا در استانبول و مسکو را یک شکست تلقی نمی کنم.

لاوروف تاکید کرد: آنهایی که می گوید این مذاکرات یک شکست بوده به سادگی در پی لفاظی بوده که این اقدام نادرست بوده و نتایج عکسی را در پی دارد.

وزیر خارجه روسیه گفت: فکر می کنم که می توانیم از پیشرفت در جریان مذاکرات هسته ای ایران در استانبول و مسکو و مذاکرات بعدی سخن بگوییم زیرا دو طرف نظرات خود را بسیار شفاف بیان کرده و به توصیف جزئیات پرداخته که هرگز چنین نبوده است.

لاوروف گفت: مذاکرات تنها روش برای حل برنامه هسته ای ایران است. مسکو امیدوار است که تمام طرفین در جریان مذاکرات هسته ای ایفای نقش کنند.

لاوروف پیشتر پس از دیدار با “رفیق عبدالسلام” همتای تونسی اش بر لزوم حل دیپلماتیک و سیاسی موضوع هسته ای ایران تاکید کرده بود.

وی با هشدار درباره اقدام به گزینه های دیگر علیه برنامه هسته ای ایران، گفته بود: هر گونه راه حل نظامی در این مسئله (موضوع هسته ای ایران) به فاجعه ای برای تمام منطقه تبدیل می شود.
/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.