لاوروف: تهدید انگلیس برای حمله به سفارت اکوادور غیرقانونی است

به گزارش ایرنا، ‘سرگئی لاوروف’ روز شنبه در جمع دانشجویان و استادان دانشگاه دولتی روابط بین الملل مسکو وابسته به وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد: تهدید انگلیس برای حمله به سفارت اکوادور محل پناهندگی ‘جولیان آسانژ’ خارج از چارچوب های قانونی است.

وی افزود: فکر نمی کنم تا زمانی که آسانژ در قلمرو اکوادور (سفارت این کشور در لندن) قرار دارد هیچکس دست به اقدامات نسنجیده بزند و برای این منظور ضرورت دارد که حق وی برای پناهندگی باید رعایت شود.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین با بیان اینکه هر کس که دلش می خواهد به انگلیس پناهنده می شود، از رویکرد لندن برای اعطای پناهندگی سیاسی به شماری از سرمایه داران روس و افراد تحت تعقیب در روسیه انتقاد کرد.

در یک دهه اخیر شماری از سرمایه داران فراری روس همچون ‘بوریس برزوفسکی’ که به اختلاس های کلان در روسیه متهم شده اند و نیز یکی از سران جدایی طلبان چچن بنام ‘احمد زاکایف’ به انگلیس پناهنده شده اند و لندن درخواست مسکو برای استرداد آنها را رد کرده و این مساله بر روابط دو کشور سایه افکنده است.

آسانژ که یک استرالیایی است در ماه ژوئن به سفارت اکوادور در انگلیس پناهنده شد تا از بازگردانده شدن خود به سوئد به اتهام آزار جنسی جلوگیری کند.

به دنبال صدور حکم دادگاه ، آسانژ از اکوادور درخواست پناهندگی سیاسی کرد و بیش از یک ماه است که وی به سفات این کشور در لندن پناهنده شده است.

دولت انگلیس اواسط ماه اوت گذشته تهدید کرد که اگر دولت اکوادور تقاضای پناهندگی آسانژ را لغو نکند، به سفارت این کشور حمله می کند.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸**۱۵۹۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۴۰۳۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.