لاوروف: نگفته‌ایم نظام کنونی سوریه را تایید می‌کنیم و یا از آن خشنودیم

۰۹ام بهمن ،

Sergei-Lavrov-008.jpg

وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر اینکه تمام تلاش مسکو در برقراری ثبات در سوریه است اعلام کرد: کرملین هیچگاه نگفته از نظام حاکم در سوریه خشنود است و آن را تایید می‌کند بلکه هدفش برقراری صلح در سوریه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی اینترنتی النشره، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای بلژیکی خود اعلام کرد: ما از نظام کنونی حاضر در سوریه خرسند نبوده و نگفته‌ایم این نظام را قبول داریم و نیز به هیچ وجه از آن حمایت نمی‌کنیم.

لاوروف افزود: همه تلاش‌ها و اقدامات ما برای اجرای بندهای توافقنامه ژنو از جمله توافق برای تشکیل دولتی انتقالی است.

وزیر خارجه روسیه در ادامه خاطرنشان کرد: چیزی که ما بر آن تاکید داریم این است که ثبات در سوریه بار دیگر برقرار شود و شرایطی فراهم شود که مردم سوریه خودشان دربارهٔ سرنوشت رهبر، ملت و کشورشان تصمیم گیری کنند.

لاوروف افزود: این موضع ماست و در حمایت از شخص یا گروه خاصی نیست. امیدواریم که همپیمانان ما در سایر کشورها به تفسیر غلط از اقدامات روسیه دربارهٔ سوریه نپردازند.

این مسئول روسی همچنین به اظهارات اخیر ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دربارهٔ ناامیدی روسیه از نظام سوریه و متوقف شدن کمک‌هایش به نظام حاکم در سوریه اشاره کرده و گفت: امیدوارم آمریکا لزوم اقدام بر پایه بیانیه ژنو را درک کند، ما برای تقدیم کمک و برقراری ثبات در سوریه تلاش می‌کنیم.

لاوروف همچنین تاکید کرد: ما از اجرای چنین توافقنامه‌های حمایت کرده و با دولت سوریه و سایر گروه‌های مخالف به یک حد و به طور یکسان همکاری می‌کنیم. این در حالی است که بیشتر حاضران در کنفرانس ژنو تنها با مخالفان و به طور یکجانبه همکاری می‌کنند.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت: زمانی که ما به شهروندان روسی مقیم در سوریه بنا به درخواست خودشان کمک کردیم که به روسیه باز گردند بار دیگر متوجه تفسیرهای غلط از مواضع خود شدیم. تفسیرهایی که حاکی از ناامیدی روسیه از نظام بشار اسد و توقف کمک‌ها به نظام سوریه بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.