لاپورتا: سرمربیگری برای ویلانووا خیلی زود بود

۱۴اردیبهشت،

خوان لاپورتا از تصمیم برای جانشینی تیتو ویلانووا به جای گواردیولا انتقاد کرد. به نقل از وی تیم اجرایی فعلی باید لقب «دالایی لاما» را به گواردیولا می‌دادند.

به گزارش فارس،رییس سابق ۵۰ ساله بارسلونا در این باره اظهار داشت: زمانی با جدیت به بازگشت و حضور در انتخابات ریاست باشگاه فکر می‌کردم اما هنوز ذهنم را سامان نداده‌ام. باید بررسی کنم که این روی خانواده و حرفه من تأثیر می‌‌گذارد.

ساندرو روسل، رییس فعلی باشگاه در یک سال و نیم اول حضور لاپورتا به عنوان نایب رییس ورزشی باشگاه مشغول بود اما روابط آنها اکنون به خوبی سابق نیست.

وی ادامه داد: وقتی باشگاه را ترک کردم به آنها گفتم عنوان من رییس سابقی می‌شود که هیچ کس را ناراحت نکرد. اولین کاری که آنها انجام دادند این بود که کرویف را به عنوان رییس افتخاری باشگاه منصوب کردند و سپس به تحت تعقیب قراردادن من و همکارانم برای ناپدید شدن ۴۷ میلیون یورو پرداختند.

لاپورتا خاطرنشان کرد: دروغ آنها سبب شد کارکنان از زمین و هوا و دریا به من حمله کنند. روند قضایی، مرا از این اتهام تبرئه کرد و ما در یک نبرد داخلی پیروز شدیم اما آنها باز هم ادامه دادند.

وی افزود: آنها به خودشان اجازه دادند آنچه را که ما با تلاش و کار زیاد ساخته بودیم، ویران کنند و با آگاهی و انگیزه انتقام انجام دادند.

رییس سابق باشگاه بارسلونا تأکید کرد: کسانی می باشند که با وجود اینکه ما بهترین بارسلونای تاریخ را به جا گذاشتیم، کارها را خراب کردند و خواستند شهرت و میراث مرا نابود کنند.

به گفته لاپورتا تصمیم گیری برای انتخاب ویلانووا به عنوان سرمربی در آوریل ۲۰۱۰ اشتباه روسل بود. وی افزود: آنها تیتو را به عنوان راه‌حلی انتخاب کردند زیرا نگران بودند که چه کسی جانشین پپ شود. این انتخاب بسیار زود بود. تیتو مربی خوبی است، دانش زیادی دارد و شاگرد خوبی برای پپ بوده اما نیاز به گذراندن یک دوره هماهنگی برای پذیرفتن این کار داشت. او بدشانس هم بود.

وی عنوان کرد: هدف من این بود که گواردیولا را نگه دارم. نمی‌فهمم چرا وقتی ویلانووا در نیویورک باید دوره درمان را بگذراند، هنوز هم باید مربی باشد. گرفتن این تصمیم کار سختی است اما باید گرفته می‌شد. در این لحظه کلیدی یک تصمیم معقولانه‌تر باید اتخاذ می‌شد.

لاپورتا که در راه استقلال کاتالونیا تلاش می‌کند، از تصمیم به وجود لوگوی «قطر ایرویز» بر روی پیراهن باشگاه انتقاد کرد و گفت: ما توافق منحصر به فردی با یونیسف داشتیم تا نام آنها بر روی پیراهنمان باشد، لوگویی که معتقدم تصویر خوبی در چشم جهان داشت و روسل و کمپانی این داستان را از خودشان در آوردند که بنیاد قطر و یونیسف یکی می باشند و اکنون می‌بینیم که این در واقع قطر ایرویز است.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.