لایحه حمایت از بزه‌دیدگان به منظور جبران خسارات قربانیان جرائم مختلف

فروردین ۱۴۰۳

معاون پارلمانی وزیر دادگستری گفت: لایحه حمایت از بزه‌دیدگان به منظور کمک به قربانیان جرائم در نظر گرفته شده که نیازمند کمک فوری می باشند.

“عبدالعلی میرکوهی” در گفتگو با  خبرنگار حقوقی_ قضائی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه حمایت از بزهکاران اظهار داشت: این لایحه به تصویب کمسیون لوایح دولت رسیده و در هیئت محترم وزیران در دست بررسی است.

معاون پارلمانی وزیر دادگستری با تاکید بر اهمیت و ضرورت  لایحه حمایت از بزه‌دیدگان، ادامه داد: خوشبختانه به دلیل اهمیت موضوع این لایحه، نظر دولت، مجلس و قوه قضاییه در جهت تصویب آن مثبت و موافق است.

میرکوهی تصریح کرد: این وظیفه به عهده وزارت دادگستری محول شده تا با تشکیل کارگروه‌ها به اشخاصی که ازسوی مراجع قضایی معرفی می‌شوند، کمک شود.

وی در ادامه افزود: با تصویب لایحه حمایت از بزه‌دیدگان، اشخاصی که زیان‌ وارده به آنها جبران نشده و شدیدا نیازمند کمک می باشند، بخشی از خسارتشان جبران خواهد شد.

معاون پارلمانی وزیر دادگستری با اشاره به بودجه اختصاص یافته به لایحه حمایت از بزه‌دیدگان در پایان خاطرنشان کرد: بودجه و اعتبار اختصاص یافته به این مهم، بسیار محدود است، بتابراین امید است با تصویب این لایحه و تامین بودجه مناسب، این تکلیف شرعی و اجتماعی با جدیت بیشتری ادامه یابد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.