لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین ایران و بروندی تقدیم مجلس شد

فروردین ۱۴۰۳

لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین ایران و بروندی به منظور ایجاد و حفظ شرایط مساعد برای سرمایه‌گذاری اتباع دو کشور از سوی رئیس‌جمهور تقدیم مجلس شد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین ایران و بروندی که بنا به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی به تصویب هیئت وزیران رسیده است، از سوی رئیس جمهور برای اجرا تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.
 
در مقدمه توجیهی این لایحه آمده است: با توجه به اهمیت سرمایه گذاری در بکارگیری منابع و امکانات بالقوه اقتصادی و نظر به ضرورت تشویق و حمایت از سرمایه گذاری های اتباع دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری بروندی و به منظور ایجاد و حفظ شرایط مساعد برای سرمایه گذاری های یاد شده در جهت ارتقاء و تحکیم همکاری های اقتصادی و تامین منافع هر دو دولت، لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین ایران و بروندی برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس می گردد.
 
بر اساس ماده واحده این لایحه، موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین ایران و بروندی مشتمل بر یک مقدمه و (۱۶) ماده تصویب و اجازه مبادله اسناد داده می گردد.
 
بر این اساس، هر یک از طرفهای متعهد اتباع خود را به سرمایه گذاری در قلمرو طرف متعاهد دیگر تشویق خواهد کرد. هر یک از طرفهای متعاهد در حدود قوانین و مقررات خود زمینه مناسب را جهت جلب سرمایه گذاری اتباع طرف متعاهد دیگر در قلمرو خود فراهم خواهد آورد.
 
همچنین هر یک از طرفهای متعاهد با رعایت قوانین و مقررات خود نسبت به پذیرش سرمایه گذاری اشخاص حقیقی و حقوقی طرف متعاهد دیگر در قلمرو خود اقدام خواهد کرد. هر یک از طرفهای متعاهد پس از پذیرش سرمایه گذاری، کلیه مجوزهایی را که طبق قوانین و مقررات خود جهت سرمایه گذاری مزبور لازم است، اعطا خواهد کرد.

انتهای پیام/
 
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.