لزوم استفاده از فرصت ها و ظرفیت های همکاری تهران و اسلام آباد

به گزارش ایرنا به نقل از اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس شورای اسلامی، ‘سیده شهلا رضا’ نایب رییس مجلس ایالتی سند پاکستان، پیش از ظهر امروز، با ‘علی‌اکبر آقایی’ رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

علی اکبر آقایی در این دیدار افزود: افزایش مناسبات سیاسی، تجاری و فرهنگی میان دو کشور همسایه و مسلمان علاوه بر تامین منافع دو کشور، در بالا بردن سطح امنیت و ثبات در منطقه کمک فراوان می‌کند.

رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در ادامه از نقش مخرب نیروهای خارجی در بی‌ثبات کردن پاکستان و مداخله در امور داخلی این کشور انتقاد کرد و افزود: برخی قدرت‌های بین‌المللی و فرامنطقه‌ای در تلاش برای ایجاد اختلاف و جدایی میان ایران و پاکستان هستند و تنها راه مقابله با اقدامات آنان افزایش وحدت و همدلی میان مردم دو کشور است.

**مسوولان پاکستان علاقه مند به گسترش روابط با ایران هستند

در ادامه این دیدار ‘سیده شهلا رضا’، با قدردانی از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به آسیب‌دیدگان سیل و زمین‌لرزه سال گذشته پاکستان و همچنین همدردی مقامات ایرانی با خانواده جان‌باختگان سانحه هوایی اخیر در این کشور، ضمن اشاره به وجود پیوندهای ناگسستنی میان دو ملت پاکستان و ایران، بر علاقه‌مندی مردم و مسوولان پاکستانی بویژه نمایندگان مجلس پاکستان به افزایش مناسبات با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

نایب‌رییس مجلس ایالتی سند پاکستان در بخش دیگری از سخنان خود به نقش زنان در ایجاد تحول و پیشرفت در جامعه ایران اشاره کرد و آن را ستود.

وی با اعلام حمایت از سیاست‌های انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران و حمایت از مظلومان در سراسر جهان، نسبت به گسترش روابط دو کشور اظهار علاقه کرد.

سیام **۱۷۰۸ ۱۴۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۵۶۵۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.