لزوم جلوگیری از افزایش قیمت لوازم یدکی

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 لزوم جلوگیری از افزایش قیمت لوازم یدکی

لزوم جلوگیری از افزایش قیمت لوازم یدکی

پرشین خودرو: معاون سازمان تاکسیرانی شهرداری بوشهر گفت: با توجه به اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها و افزایش نرخ سوخت از اول اردیبهشت در کشور رانندگان تاکسی درشهر بوشهر ازهم اکنون نگران افزایش قیمت لوازم یدکی و قطعات خودروها هستند که مسوولان باید با تدبیراین نگرانی ها را برطرف کنند.

به گزارش ممتازنیوز، بهمن حیات داوودی روز چهارشنبه در نشست مدیریت ساماندهی حمل و نقل استان بوشهر افزود: با اجرای مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها باید با نظارت دقیق بر بازار لوازم یدکی خودروها از ایجاد بازار کاذب و افزایش غیرمنطقی این لوازم جلوگیری کرد.
وی اظهار کرد: یکی از عواملی که از افزایش قیمت ها در این زمینه جلوگیری می کند تامین قطعات جایگاه های سی ان جی و استانداردسازی قطعات این جایگاه هاست تا از این مسیر تفاوت قیمت ها در این بخش جبران شود.
حیات داوودی بیان کرد: در اجرای فاز نخست قانون هدفمندسازی یارانه ها تجربه های خوبی کسب کردیم که ما را در اجرای هرچه بهتر فاز دوم این قانون یاری می کند.
وی با اشاره به فعالیت ۶۰۰ دستگاه تاکسی در شهر بوشهر یادآورشد: این تعداد تاکسی در قالب گردشی، بیمارستان شهدای خلیج فارس، موقت و تاکسی خطی فعالیت می کنند.
معاون سازمان تاکسیرانی شهرداری بوشهر گفت: از این تعداد ۶۷ دستگاه تاکسی یگانه سوز و مابقی تاکسی ها دوگانه سوز هستند.
وی افزود: از ابتدای سال ۹۱ تاکنون نوسازی و توسعه ناوگان تاکسیرانی در کشور صورت نگرفته است و انتظار داریم با همت و حمایت مسوولان استان مکاتبات و پیگیری های لازم برای اجرای دوباره این طرح در استان بوشهر انجام شود.
حیات داووی اظهار کرد: در بحث نوسازی، ۷۰ درصد قیمت تاکسی به رانندگان تسهیلات پرداخت می شود که باتوجه به افزایش قیمت تاکسی ها رانندگان قادر به تامین ۳۰ درصد باقیمانده نیستند.
وی ادامه داد: اگر پیگیری و موافقت شود که ۹۰ درصد قیمت تاکسی ها در قالب تسهیلات در اختیار رانندگان قرار گیرد بسیاری از مشکلات این قشر برطرف می شود.
معاون سازمان تاکسیرانی شهرداری بوشهر گفت: یکی از معضلات رانندگان اعلام نشدن سخت و زیان آور بودن این شغل است که اگر این امر به سرانجام برسد انگیزه خوبی در بین این قشر ایجاد می کند.
به گزاش ایرنا، جانشین مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی بوشهر نیز در این نشست گفت: ۸۵ دستگاه اتوبوس ملکی در بوشهر داریم که از این تعداد ۲۸ دستگاه متوقف است.
محمد دیری زاده افزود: اگر بتوانیم ۱۵ دستگاه از اتوبوس های متوقف شده را تعمیر و وارد چرخه ناوگان حمل و نقل عمومی کنیم بخشی از مشکلات و کاستی ها در این زمینه برطرف می شود.
وی با اشاره به افزایش نرخ سوخت اظهارکرد: با افزایش نرخ سوخت وبه دنبال آن افزایش قیمت لوازم یدکی و لاستیک مشکلات موجود در این بخش بیشتر می شود که امیدواریم با اختصاص اعتبار مناسب و فعال سازی اتوبوس های غیرفعال این مشکلات را کاهش دهیم.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.