لزوم حل مسالمت‌آمیز پرونده هسته‌ای ایران بدون هرگونه هدف سیاسی

۷ م دیماه ،

محمودی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

یک کارشناس مسائل هسته‌ای گفت: در هیچ نهادی ذکر نشده که کشوری با خواست سایر کشورها از فعالیت صلح آمیز هسته‌ای خود دست بکشد بنابراین هر گونه پیشرفت در مسئله هسته‌ای باید به صورت مسالمت آمیز حل و فصل شود.

محسن محمودی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به همکاری‌‌های جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: تاریخچه پرونده هسته‌ای و گزارش‌های رسمی ناظران آژانس انرژی اتمی بیانگر آن است که کشورمان همواره با بازرسان و کارشناسان این سازمان همکاری کرده و بازدیدهای گسترده‌ از مراکز هسته‌ای ایران صلح آمیز بودن این قضیه را مشخص می‌کند.

وی افزود: پرونده هسته‌ای ایران ماهیتی فنی و حقوقی داشته و ساختار سیاسی ندارد اما پیشنهادهای گروه ۱+۵ با رویکرد و اهداف سیاسی ارائه می‌شود.

محمودی تصریح کرد: این احتمال وجود دارد که گروه ۱+۵ ابتکار عمل تازهی در خصوص پرونده هسته‌ای ایران تا پایان سال ۲۰۲۴ اتخاذ نکند و در انتظار آثار و نتایج تحریم‌های یک‌جانبه غرب علیه ایران بماند.

این کارشناس مسائل هسته‌ای با اشاره به اساس‌نامه سازمان بین المللی انرژی اتمی ادامه داد: در هیچ نهادی ذکر نشده که کشوری با خواست سایر کشورها از فعالیت صلح آمیز هسته‌ای خود دست بکشد بنابراین هر گونه پیشرفت در مسئله هسته‌ای باید به صورت مسالمت آمیز حل و فصل شود.

وی افزود: آژانس انرژی اتمی هیچ گونه نظارتی بر کشورهای دارای تسلیحات هسته ای مانند آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی ندارد و  تلاش مثبتی در جهت منع این کشورها از ساخت سلاح هسته‌ای از خود نشان نداده است.

این کارشناس مسائل هسته‌ای در پایان یادآور شد: حمایت آمریکا از رژیم غاصب صهیونیستی مانع از هر گونه فشار بر ساخت سلاح‌های هسته‌ای این رژیم غاصب شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.