لزوم حل مسالمت آمیز بحران سوریه

جام جم آنلاین: وزیر امور خارجه روسیه با تاکید مجدد بر اینکه هیچ جایگزینی برای طرح کوفی عنان درباره سوریه وجود دارد، از کشورهای حامی گروههای مسلح تروریستی خواست این گروهها را برای پایبندی به این طرح تحت فشار قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری سوریه(سانا)، سرگئی لاوروف خاطر نشان کرد آنچه در سوریه رخ می دهد، تاکید می کند هیچ جایگزینی برای طرح کوفی عنان نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای حل بحران سوریه از راههای سیاسی و دیپلماتیک وجود ندارد.

«بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف با کوفی عنان نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه تلفنی گفتگو کرد که این تماس به درخواست عنان انجام شد»

لاوروف در این تماس تاکید کرد ماموریت اساسی در مرحله کنونی، در وحدت بازیگران اساسی با هدف تضمین اجرای طرح عنان قرار دارد و روسیه برای تحقق این هدف از طرق تماس با دولت سوریه ونمایندگان مخالفان برای تشویق آنها به آغاز گفتگوی سیاسی فراگیر تلاش می کند.

از سوی دیگر وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد روسیه، چین و کوبا به قطعنامه ارائه شده در شورای حقوق بشر درباره سوریه رای منفی دادند، زیرا این قطعنامه را غیرواقعی و نامتوازن می دانند.

در این بیانیه آمده است: روسیه به شدت کشتار غیرنظامیان در الحوله را محکوم می کند،اما از تلاش برخی کشورها برای مشخص کردن گناهکاران بدون اینکه منتظر نتایج تحقیق بین المللی باشند و همچنین اعمال فشار آنها بر شورای امنیت و استفاده از این فاجعه برای تحقق اهداف خاص خود و به شکست کشاندن طرح کوفی عنان به شدت ابراز نگرانی می کند.

روسیه در این بیانیه تصریح کرده است: مسکو همچنان همانند گذشته معتقد است که بحران سوریه فقط از راههای سیاسی و دیپلماتیک و بر اساس پایبندی دقیق و بدون قید و شرط همه طرفهای مناقشه به طرح عنان و قطعنامه های مربوطه امکان دارد.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.