لزوم ورود شورای رقابت برای بررسی واردات خودروهای لوکس با ارز مرجع

۱۶خردادماه،

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ممتازنیوز به نقل از میهن صنعت، بهروز نعمتی با اشاره به افزایش قیمت خودرو علی رغم تعیین دستورالعمل شورای رقابت گفت: شورای رقابت یک شورای سیاست گذار است نه یک شورای اجرایی.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: دو دستگاه در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت که متولی امر تولید است وظیفه نظارت و نحوه تولید را بر عهده دارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه به اعتقاد بنده تولید را باید به دست تولید کننده بسپاریم تا نقاط قوت این صنعت را افزایش دهیم، تصریح کرد: واقعیت مطلب این است که اگر دست خودروساز را نیز ببندیم خودروساز نابود می گردد.

وی گفت: ممکن است امروز خودرویی با اختصاص ارز مبادله ای به قطعات وارداتی تولید کنیم اما از طرفی با یک میلیارد دلار  ارز مرجع خودرو وارد می کنیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه این چه سیاست گذاری است که ارزی که باید در اختیار تولید کننده و صنعت قرار گیرد به تولید کننده خارجی می دهیم، گفت: شورای رقابت باید مسائل این چنینی را حل کند.

نعمتی افزود: اگر شورای رقابت به دنبال رفع مشکلات اساسی پایه این صنعت بود حقیقتا شاهد مشکلاتی که در حال حاضر در صنعت خودرو وجود دارد نبودیم.

وی با طرح این سوال که چرا خودروسازان داخلی امروز با ۵۰ درصد ظرفیت خود تولید می کنند، ادامه داد: مشکل امروز صنعت در ارز است.

نماینده مرد اسدآباد در مجلس نهم در گفت وگو با خانه ملت، همچنین تصریح کرد: ارزی که باید به تولیدکننده خودرو تعلق می گرفت صرف واردات خودروهای لوکس برای عده ای شد که ممکن است حتی داری چند خودرو باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در توضیح مطلب فوق خاطرنشان کرد: این ارز به جای واردات باید در اختیار خودروساز داخلی قرار می گرفت.

ماخذ:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.