لزوم پایبندی بانک ها به تعهد حمایت از تولید

دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مشکل کمبود نقدینگی در تولید گفت: بانک ها باید بیش از پیش به وعده های خود در حمایت از تولید عمل نمایند تا این مشکل هر چه سریع تر رفع شود.

محسن شرکا در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به مشکل کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی، اظهار داشت:  بانک ها نقش بسزایی در تامین مالی بخش تولید دارند و باید به وعده های داده شده درخصوص حمایت از صنعت عمل کنند.

وی افزود: در سال حمایت از تولید ملی ،رفع مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی و صنعتی باید به عنوان یک اولویت در دستور کار بانک ها قرار گیرد تا شاهد رشد و شکوفایی در این بخش باشیم.

دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: بخش تولید در نظام بانکی تا حد زیادی مورد کم توجهی قرار گرفته و این امر بر مشکلات تولید و صنعت افزوده است.

شرکا تصریح کرد: در شرایطی که هرروز شاهد اعلام اعداد و ارقام تسهیلات حمایتی اختصاص یافته از منابع بانکی به بخش تولید هستیم باید زمینه ای فراهم شود تا گزارش عملکردی از میزان تسهیلات حمایتی پرداختی به واحدهای تولیدی نیز ارائه گردد تا مشخص شود چه تعداد از تولیدکنندگان از این تسهیلات بهره مند شده اند./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.