لغو ادغام برنامه درمان اعتیاد در پزشک خانواده اند/ صدور مجوز به دانشگاه ها سپرده شد

فروردین ۱۴۰۳

رئیس اداره سلامت روان و اعتیاد وزارت بهداشت خبر داد؛

رئیس اداره سلامت روان و اعتیاد وزارت بهداشت از لغو عدم مجوز تامین مراکز درمان اعتیاد توسط دانشگاه ها خبر داد و گفت: صدور مجوز برای مراکز درمانی اعتیاد به دانشگاه ها بازگردانده شد.

دکتر عباس علی ناصحی رئیس اداره سلامت روان و اعتیاد وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار ممتاز نیوز، گفت: با توجه به عدم اجرا شدن برنامه پزشک خانواده در اکثر نقاط کشور، برنامه ادغام خدمات درمان اعتیاد در برنامه پزشک خانواده لغو شد.

وی با بیان اینکه وزیر اسبق وزارت بهداشت به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ کرده بود که حق دادن مجوز تاسیس مراکز درمان اعتیاد را ندارند، عنوان کرد: براساس دستور دیروز وزیر بهداشت، دستور قبلی لغو و صدور مجوز به روال قبل بازگشت و دانشگاه ها می توانند براساس قوانین و مقررات و نیازهای منطقه ای مجوزهای لازم را برای تاسیس مراکز درمانی اعتیاد صادر کنند.

ناصحی به دو استان فارس و مازندران اشاره و تصریح کرد: در این دو استان فارس و مازندران که برنامه پزشک خانواده در حال اجرا است، فعلا برنامه صدور مجوز برای مراکز درمان اعتیاد به روال سابق انجام می شود، اما معاونت درمان وزارت بهداشت موظف شده که نحوه ادغام برنامه درمان اعتیاد را در برنامه پزشک خانواده در این دو استان بررسی و نتیجه قطعی را اعلام کند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.