لغو تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران باید با پرداخت غرامت جبران شود

فروردین ۱۴۰۳

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: ایران می‌تواند خسارات وارد شده از تحریم‌های ظالمانه را از طریق دادگاه‌های بین‌المللی تعقیب کرده و از این طریق کشورهای تحریم‌کننده را وادار به پرداخت غرامت کند.

“حسن‌ هانی‌زاده” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی ممتاز نیوز، با اشاره به اینکه خروج هفت بانک و شرکت ایرانی از تحریم‌های اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که این اتحادیه نسبت به تحریم‌های اعمال شده دچار سیاسی کاری شده بود، اظهارداشت: لغو تحریم‌ها از سوی اتحادیه اروپا نشان می‌دهد این تحریم‌ها هیچ‌گونه مبنای حقوقی و قانونی نداشته است، لذا اتحادیه اروپا به دلیل تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه شرکت‌ها و بانک‌های ایرانی اعمال کرده است باید به جمهوری اسلامی ایران غرامت بپردازد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران طی تحریم‌های اعمال شده متوجه زیان‌های بسیاری شده است، خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم خسارات وارد شده از این تحریم‌های ظالمانه را از طریق قانونی به خصوص دادگاه‌های بین‌المللی تعقیب کنیم و از این طریق کشورهای تحریم‌کننده را وادار به پرداخت غرامت کنیم.

گفتنی است: ماجرای تحریم‌های وضع شده علیه جمهوری اسلامی ایران بر سر برنامه هسته‌ای، به مسأله‌ای پیچیده تبدیل شده و به ویژه در اروپا، روندهای متناقضی را ایجاد کرده است. در حالی که غرب در سال‌های اخیر، تلاش داشته در روندی مستمر، تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کند، دادگاه‌های اتحادیه اروپا به غیرقانونی بودن این تحریم‌ها رأی می‌دهند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.