لغو مراسم جشن ملی ایران در زینبیه برای همدردی با مردم سوریه

دفتر مقام معظم رهبری در سوریه، مراسم جشن ملی ایران که هر ساله به مناسبت دهه مبارک فجر در مصلی حرم حضرت زینب(س) برگزار می شود را در همبستگی با ملت سوریه که از آسیب های حادثه دردناک زلزله اخیر رنج می برند، لغو کرد.

لغو مراسم جشن ملی ایران در زینبیه برای همدردی با مردم سوریه

به گزارش ممتاز نیوز، قرار بود مراسم جشن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تاریخ ۲۱ بهمن ماه در زینبیه برگزار شود.

در بیانیه ای که به همین مناسبت از سوی دفتر مقام معظم رهبری در سوریه در این زمینه صادر شده، آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم ترین

دفتر حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) در سوریه فرا رسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب پربرکت اسلامی ایران به امامت امام روح الله موسوی خمینی (رحمه الله) را به همه مسلمانان و آزادگان جهان تبریک و تهنیت عرض می نماید و در همبستگی با ملت برادر سوریه که از عواقب حادثه دردناک زلزله رنج می برند، اعلام می دارد که این دفتر لغو برنامه های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را اعلام می کند.

در این بیانیه ضمن تسلیت به دولت و ملت سوریه برای جان باختن شمار زیادی از شهروندان این کشور در اثر زلزله، از خداوند متعال برای درگذشتگان رحمت واسعه و برای مجروحان شفای عاجل درخواست شده است.

در این بیانیه همچنین تاکید شده که جمهوری اسلامی ایران با قلب و عمل در کنار سوریه ایستاده و آمادگی دارد تا با ارسال کمک‌های برادرانه تلاش‌های فوری امدادی به آنچه در اولین ساعات پس از حادثه آغاز کرده است، ادامه دهد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق نیز طی بیانیه جداگانه اعلام کرد که به دلیل ابراز همدردی با دولت، ملت سوریه و همچنین خانواده‌های قربانیان زلزله اخیر شمال غرب این کشور، مراسم جشن روز ملی جمهوری اسلامی ایران در سوریه را لغو کرده است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.