لغو ممنوعیت چاپ تصاویر زنان در کتب عربستانی

۱۶م آذر ،

نخستین بار در تاریخ آموزش عربستان، تصاویر زنان در بعضی از درسهای کتاب زبان انگلیسی دوره پیشرفته در دبیرستان های این کشور چاپ شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ نخستین بار در تاریخ آموزش عربستان، تصاویر زنان در بعضی از درسهای کتاب زبان انگلیسی دوره پیشرفته در دبیرستان های این کشور چاپ شده است.

العالم نوشت: کتابهای مذکور در چارچوب روش آزمایشی به چاپ رسیده است، که ممکن است قبل از تصویب نهایی و پخش سراسری، تغییراتی در آنها صورت گیرد.


یکی از شبکه های تلویزیونی دولتی سعودی دیروز با اعلام این خبر تأکید کرد: تصاویر زنان در کتاب های درسی عربستان از زمان آغاز نظام آموزش نوین از سال ۱۹۲۶، ممنوع بوده است.
این شبکه عربستانی افزود: علاوه بر چاپ تصاویر زنان، پیام های تربیتی ویژه دختران نیز در این کتاب های تازه ملاحظه می گردد که در مقایسه با کتابهای پیشین یک تغییر به شمار می آید.
یادآور می گردد بسیاری از مردم عربستان، تحت تأثیر اندیشه وهابیت حاکم، هر گونه تصویربرداری را حرام می دانند. از همین رو، زمانی که شورای مشورتی عربستان در ماههای اخیر، چاپ تصاویر زنان در کارت های ملی را تصویب کرد، این امر با مخالفت علمای وهابی و مفتی آن کشور مواجه شد و دولت را وادار به الصاق اثر انگشت دارنده کارت روی آن به جای تصویر وی کردند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.