لنوو بر اچ‌پی غلبه کرد و جایگاه بزرگترین تولیدکننده PC دنیا را از آن خود کرد

همانطور که می‌دانید لنوو چندی پیش توانست با غلبه بر Dell در جایگاه دوم بزرگترین تولیدکنندگان PC در دنیا قرار بگیرد، حال این تولیدکننده بزرگ چینی توانسته در سه ماهه سوم سال جاری HP را نیز پشت سر گذاشته و رتبه یک تولیدکنندگان کامپیوتر شخصی دنیا را از آن خود کند.

براساس گزارش Gartner، کل فروش PC با کاهش ۸.۳ درصدی روبرو شده و کل کامپیوترهای شخصی (PC) تولید شده به ۸۷.۵ میلیون دستگاه رسیده است. البته در این گزارش ذکر شده که هنوز ویندوز ۸ مایکروسافت منتشر نشده و مطمئنا پس از انتشار رسمی آن در ۶ آبان‌ماه فروش کامپیوترهای شخصی افزایش خواهد یافت. چون بسیاری از مشتریان فعلا دست از خرید برداشته‌اند و منتظر ورود ابزارهای جدید مبتنی بر این سیستم‌‌عامل هستند.

همانطور که در جدول پایین مشاهده می‌کنید، لنوو هر چند با اختلاف بسیار کم، اما HP را پشت سر گذاشته و در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۲ در جایگاه بزرگترین تولیدکننده PC قرار گرفته است. Dell و Acer نیز به ترتیب جایگاه سوم و چهارم را از آن خود کرده‌اند.

Lenovo

اما در سه ماهه چهارم پایانی سال که در آن انتشار ویندوز ۸ و تعطیلات پایان سال میلادی را خواهیم داشت، فروش کامپیوترهای شخصی نیز افزایش خواهد یافت و باید منتظر ماند و دید آیا لنوو می‌تواند همانند این فصل اقتدار خود را حفظ کند یا خیر.

لنوو برای بدست آوردن این جایگاه قیمت محصولات خود را کاملا رقباتی در نظر گرفته و برخی از تحلیل‌گران معتقدند حتی در برخی از محصولات، این شرکت ضرر داده تا میزان فروش خود را افزایش دهد.


زومیت – زومیت – IT News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.