لهستان ، میزبان یورو ۲۰۱۲ با یک پیروزی پرگل به بازیهای تدارکاتی خودپایان داد

این پیروزی لهستان با دو گل ‘ لودویک اوبرانیاک ‘ و ‘ رابرت لواندوسکی ‘ دو لژیونر تیم و همچنین دو ضربه پنالتی به دست آمد.

این میزبان جام ملت ها ی اروپا که در اردوی خود در اتریش به دو پیروزی یک بر صفر مقابل لتونی و اسلوواکی دست یافته بود، این بار در خانه خود کار بسیار راحتی در پیش داشت.

‘ اوبرانیاک ‘ هافبک متولد فرانسه باشگاه بوردو پس از گذشت تنها سیزده دقیقه از بازی، تیم میزبان را پیش انداخت.

‘ فرانسیزک اسمودا ‘ سرمربی لهستان که از اکتبر ۲۰۰۹ سکان هدایت این تیم را به دست گرفته است به طور سنتی به بازیکنان شاعل در لیگ های خارجی بویژه بوندسلیگای آلمان تکیه دارد.

لهستان در دقیقه ۳۷ با یک حرکت برگردان لواندوسکی دوباره تور دروازه آندورا حریف نه چندان مظرح خود را پیدا کرد.

دو دقیقه بعد ، داور بلژیکی این دیدار یک ضربه پنالتی به نفع لهستان گرفت و بلاچزیکووسکی پس از خطایی که روی وی در محوطه جریمه انجام شد ،پشت توپ قرار گرفت و آن را به گل سوم تبدیل کرد.

نیمه دوم نیز برای آندورا سخت بود چرا که یک ضربه پنالتی دیگر که توسط ‘ مارسین واسیلوسکی ‘ مدافع اندرلخت بلژیک به گل تبدیل شد، نتیجه را چهار بر صفر به نفع لهستان کرد.

هواداران تیم لهستان که در رده بندی فیفا در مکان ۶۵ قرار دارد، به خوبی می دانند که تیم محبوب آنها بدترین رتبه را در بین تیمهای حاضر در یورو ۲۰۱۲ دارد.

لهستان که موفق به راهیابی به جام جهانی ۲۰۱۰ نشده و تنها به لطف میزبانی وارد یورو ۲۰۱۲ شده است تا زمان دیدار افتیاحیه خود در مقابل یونان در ورشو در هشتم ژوئن به مدت ۹۶۸ روز در هیچ دیدار رسمی و رقابتی حضور نداشته است.

مترجمام ۱۴۰۳ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۵۳۷۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.