لوفیگارو: میلیاردر آمریکایی بودجه روزنامه نتانیاهو را تامین می‌کند

لوفیگارو: میلیاردر آمریکایی بودجه روزنامه نتانیاهو را تامین می‌کند

واحد مرکزی خبر – روزنامه فرانسوی‌ لوفیگارو نوشت یک میلیاردر آمریکایی بودجه روزنامه بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را تامین می‌کند.

این روزنامه در پایگاه اینترنتی خود نوشت «شلدون ادلسون» ، میلیاردر آمریکایی بودجه روزنامه «اسرائیل هایوم» را که به نتانیاهو نزدیک است ، تامین می‌کند. وی همچنین اصلی‌ترین حامی مالی «میت رامنی» ، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست. این ثروتمند آمریکایی روزنامه رایگان «اسرائیل هایوم» را پنج سال قبل با هدف پیروزی نتانیاهو در انتخابات و حمایت از عملکرد او راه‌اندازی کرد.

به نظر می‌رسد امکانات روزنامه «اسرائیل هایوم» نامحدود است و حضور نویسندگان سرشناس در این روزنامه باعث رونق روزافزون آن شده است. موفقیت این روزنامه به حدی بوده است که امکان بقای برخی روزنامه‌های پولی همچون «معاریو» به خطر افتاده است. امکان دارد روزنامه‌ «معاریو» از این پس نسخه کاغذی خود را متوقف کند و تنها در اینترنت در دسترس باشد. روزنامه های یدیعوت آحارونوت و هاآرتص نیز اوضاع بهتری ندارند و به شدت هزینه‌های خود را کاهش داده اند.

بسیاری از کارشناسان براین باورند بخش عمده خصومت رسانه‌های اسرائیلی با نتانیاهو به علت همین رقابت ناسالم با روزنامه «اسرائیل هایوم» است.


JazabNews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.