لوکا مارووینو ۱۰۰ ساعت با هنرجویان تهرانی سنگ می‌تراشد

یکشنبه ۷ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

اولین کارگاه آموزشی مجسمه‌سازی با سنگ برپا می‌شود

صبح سه شنبه نهم آبان، لوکا مارووینو مجسمه سازایتالیایی وارد تهران می‌شود تا اولین کارگاه آموزشی مجسمه‌سازی با سنگ را با حضور ۱۶هنرمند مجسمه‌سازایرانی برگزار کند .

به گزارش تفسیری خبرنگار تجسمی هنرآنلاین iبهروز دارش، هنرمند مجسمه‌ساز در این باره گفت: لوکا مارووینو هنرمند ایتالیایی برنده چندین جایزه جهانی است و در سمپوزیوم اول مجسمه‌سازی ایران نیز کارهایش دیده شده است. این مجسمه‌ساز از جمله هنرمندانی است که با سنگ خوب کار می‌کند و مهارت‌هایی که دارد برای برپایی یک کارگاه iبه تنهایی کافی است.

ابتکار اصلی برگزاری این کارگاه از سوی خانم آریا اقبال مدیر گالری آریا بود. در واقع آموزشگاه هنرهای تجسمی آریا با همکاری کارخانه “سبا سنگ” و حمایت سازمان بسیارزیباسازی از این هنرمند مجسمه‌ساز برای برگزاری کارگاه آموزشی مجسمه‌سازی با سنگ دعوت نمود تا با همکاری ایشان، هنرمندان و هنرآموزان مجسمه‌ساز بتوانند برای اولین بار در فضای آزاد کارگاهی iبه خلق مجسمه‌های سنگی بپردازند.

این کارگاه در ۱۲ روز و ۱۰۰ ساعت آموزشی در کارخانه “سبا سنگ” درشمس آباد حوالی فرودگاه امام خمینی (ره) دایر خواهد بود و درپایان دوره iبه انتخاب لوکا و iبهروزدارش iبه دو هنرمند برگزیده لوح تقدیر و سکه iبهار آزادی اهدا می‌شود.

لوکا مارووینو هنرمند ستایش شده جهانی، برنده سه جایزه درسمپوزیوم‌های کره جنوبی، فرانسه و تهران است. او همچنین درکشورهای لهستان وآلمان، انگلستان و فرانسه حاوی نمایشگاه انفرادی مجسمه بوده واینک استاد دانشگاه هنرهای بسیارزیبای کارارا و مدرس تخصصی مجسمه‌سازی با سنگ است .

اهمیت این اتفاق در این است که،تجربه مجسمه سازی با سنگ، موانع بسیاری را برسر راه هنرمند قرارمی‌دهد. دستیابی iبه قله‌های سنگی مورد نظرهنرمند، دشواری حمل ونقل، تقبل iبها‌های گزاف، برخورداری ازفضای کارگاهی مناسب و تجهیزات لازم ازجمله این موانع می باشند.

با برپایی این کارگاه مبتکرانه ازسوی گالری آریا درفضای آزاد کارخانه سبا سنگ این امیدواری بیشترمی‌شود تا درکنارمتریال‌هایی چون برنز،خمیر کاغذ …سنگ که تکنیکی بسیار رواج یافته درمجسمه سازی دنیاست iبه تجربه مجسمه‌سازان جوان ایرانی نیزدر آید و با همکاری نهادهایی نظیرسازمان بسیارزیباسازی شهرداری تهران زمینه های استفاده از مجسمه های سنگی در مبلمان شهری فراهم شود .

هنرمندان حاضردراین کارگاه آموزشی صبح هرروز با حضور درمکان آموزشگاه هنرهای تجسمی (گالری آریا) iبه محل کارخانه “سبا سنگ” راهی می شوند .

انتهای پیام/۳۱
 


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.