لینکداین حساب‌های هک شده را بست

شرکت LinkedIn که به علت هک شدن حساب های کاربری ۶٫۵ میلیون کاربر شبکه اجتماعیش به شدت مورد انتقاد قرار گرفته، مجبور به مسدود کردن تمامی این حساب ها شده است.
به گزارش فارس به نقل از رویترز، LinkedIn تاکید دارد که دیگر کاربران این شبکه اجتماعی در معرض خطر نیستند، ادعایی که از سوی کاربران این سایت با تردید و ابهام مواجه شده است.
شبکه اجتماعی LinkedIn که با هدف تسهیل ارتباطات متخصصان و افراد حرفه ای طراحی شده به علت ضعف امنیتی هفته گذشته هک شده و کلمات عبور بیش از ۶ میلیون کاربر آن افشا شد. این شبکه اجتماعی مجازی بیش از ۱۶۰ میلیون نفر عضو دارد و حال شهرت خود را به طور جدی در معرض خطر می بیند.
در این بین متخصصان امنیتی از آن بیم دارند که بی توجهی LinkedIn به مسائل امنیتی باعث افشای اطلاعات حساس تری در آینده بسیار نزدیک شود. هنوز مشخص نیست حساب های کاربران معلق شده چه زمانی مجددا قابل دسترس خواهد شد.
مدیران LinkedIn برای حل مشکل از کارشناسان امنیتی خارج از این شرکت بهره گرفته و برای شناسایی عاملان این حمله هکری هم به اف بی آی متوسل شده اند. هر چند هنوز هیچ پیشرفتی در این زمینه حاصل نشده است.

** افزایش لایه‌های امنیتی لینکداین برای جلوگیری از تکرار حملات هکری
مدیران شبکه اجتماعی LinkedIn می گویند برای جلوگیری از موفقیت حملات هکری جدید و سرقت اطلاعات کاربران یک لایه اضافی امنیتی را به این وب سایت افزوده اند.
به گزارش فارس به نقل از مارکت واچ، مدیران این سایت هفته گذشته با انتشار خبر سرقت کلمات عبور بیش از ۶٫۵ میلیون کاربر خود شوکه شدند و در تلاش هستند تا به هر نحو ممکن اعتبار و شهرت از دست رفته را بازگردانند.
این در حالی است که کارشناسان امنیتی می گویند قبلا هم به LinkedIn به علت ناکافی بودن تمهیدات امنیتی آن هشدار داده بودند و گفته بودند اگر به این مساله بی توجهی شود، ممکن است تبعات آن غیرقابل جبران باشد. LinkedIn روز گذشته از تعلیق تمامی کلمات عبور سرقت شده خبر داده بود.
LinkedIn می گوید با تغییراتی که اعمال کرده شکستن رمزگذاری کلمات عبور و سرقت آنها دشوارتر از گذشته خواهد شد. LinkedIn یک شبکه اجتماعی با بیش از ۱۶۰ میلیون عضو است که برای برقراری ارتباطات کاری و حرفه ای به کار می رود.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.