لیگ برتر فوتبال ایران، هجدهم جهان

جام جم آنلاین: در تازه‌ترین رده‌بندی فدراسیون آمار و تاریخ فوتبال جهان، لیگ برتر ایران هجدهمین پیکارهای ممتاز جهان و سومین لیگ آسیا شناخته شد.

به گزارش روز سه شنبه جام‌جم آنلاین، در شرایطی که از روز پنج‌شنبه هفته جاری دوازدهمین دوره لیگ برتر ایران ‌آغاز می‌شود این مسابقات با امتیاز مشترک ۲۸۰ با اروگوئه، از سوی فدراسیون جهانی‌ آمار و تاریخ هجدهمین لیگ ممتاز جهان اعلام شد. این عنوان در رده‌بندی ۱۲۲ لیگ ممتاز جهان در سال جاری میلادی و تا تاریخ ۱۰ جولای (۲۰ تیرماه) از آن ایران شده است.

مطابق این گزینش لیگ حرفه‌ای کره‌جنوبی که به «کی لیگ» معروف است با ۳۳۱٫۵ امتیاز در رده دوازدهم قرار دارد و بهترین لیگ آسیا است. لیگ حرفه‌ای عربستان با ۳۰۵ امتیاز در رده پانزدهم جای گرفته و دومین لیگ آسیا محسوب می‌شود. لیگ ایران پس از عربستان سومین لیگ قاره آسیا است.

لیگ حرفه‌ای ژاپن (جی‌ لیگ) با ۲۷۰٫۵ امتیاز، کویت با ۲۵۹ امتیاز و مالزی با ۲۵۸ امتیاز از قاره کهن به ترتیب در رده‌های ۲۱، ۲۲ و ۲۳ بهترین‌های جهان جای گرفته‌اند.

مطابق این فهرست لالیگای اسپانیا با ۷۶۱ امتیاز بهترین لیگ دنیا است و پس از آن لیگ‌های آرژانتین و برزیل در رده دوم و سوم قرار دارند.

فهرست ۱۰ لیگ برتر جهان به این شرح است:

۱- اسپانیا  ۷۶۱ امتیاز

۲- آرژانتین ۶۱۳ امتیاز

۳- برزیل ۵۹۰ امتیاز

۴- انگلیس ۴۷۰ امتیاز

۵- ایتالیا ۴۶۹ امتیاز

۶- آلمان ۴۴۵ امتیاز

۷- شیلی ۴۱۱٫۵ امتیاز

۸- پاراگوئه ۳۸۴ امتیاز

۹- فرانسه ۳۷۲ امتیاز

۱۰- هلند ۳۵۸٫۵ امتیاز


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.