لیبرمن دوباره وزیرخارجه اسرائیل می‌شود

فروردین ۱۴۰۳

آویگدور لیبرمن وزیر خارجه سابق اسرائیل که به اتهام فساد مالی مورد محاکمه قرار گرفت، بار دیگر سمت وزارت خارجه را در دست خواهد گرفت.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز،، فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: کابینه رژیم اشغالگر قدس با بازگشت آویگدور لیبرمن وزیر خارجه سابق این رژیم به منصب خود بعد از تبرئه شدن از اتهامات مربوط به فساد مالی موافقت کرد.

سخنگوی لیبرمن در این رابطه گفت که وی در نشست کابینه اسرائیل به عنوان وزیر خارجه تعیین شد و انتصاب وی به این سمت به صورت رسمی بعد از سوگند خوردن در برابر کنیست اسرائیل که دوشنبه برگزار خواهد شد، صورت می‌گیرد.

لیبرمن دسامبر ۲۰۱۲ به سبب اتهامات وارده بر وی مجبور به استعفا از سمت خود شد؛ بنیامین نتانیاهو اول وزیر رژیم صهیونیستی در کابینه تازه خود نیز سمت وزارت خارجه را به کسی نداد و به عنوان یکی از سمت‌های خود باقی گذاشت تا در صورت تبرئه لیبرمن وی را بار دیگر به این سمت بگمارد.

تحلیلگران مسایل منطقه ای انتخاب مجدد لیبرمن به عنوان یکی از حامیان سرسخت شهرک‌سازی صهیونیستی و مخالف با مذاکرات سازش را ضربه‌ای شدید به تلاش‌های جان کری وزیر خارجه آمریکا در راستای پیشبرد مذاکرات سازش بین اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین قلمداد می‌کنند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.