لیست بر‌ترین گلزنان تیم ملی ایران

۱فروردین ۱۳،

نگاهی به بازیکنانی که رکورد هایی را از نظر بازی و تعداد گل در سطح فوتبال ملی برای فوتبال کشورمان توانستند کسب کنند.

به گزارش فوتبال آنلاین ،علی دایی فوتبالیستی است که توانسته رکورد هایی را در سطح جهان برای فوتبال کشورمان ثبت کند.چه از نظر تعداد بازی و چه گلزنی و بعد از او کریم باقری ، علی کریمی و جواد نکونام می باشند که توانستند رکورد های خوبی را در سطح ملی از خود بر جای گذارند.

نگاهی به گلزنان برتر تاریخ تیم ملی ایران :

*علی دایی (۱۰۹ گل)

برترین گلزن ملی ایران و جهان است که رکورد جاودانه ای  وی بعید است تا مدتها توسط بازیکن دیگری شکسته شود. دایی این تعداد گل را در ۱۴۹ بازی به ثمر رسانده .او با ۱۴ گل بهترین گلزن تاریخ جام ملتهای آسیا است.

*کریم باقری(۵۰ گل)

وی برترین هافبک تاریخ فوتبال ملی محسوب می شوند. کریم با این تعداد گل سی امین گلزن برتر ملی دنیا است.باقری در ۸۶ بازی ۵۰ گل به ثمر رساند . کریم با زدن ۷ گل در یک بازی ملی نیز در تاریخ فوتبال ایران رکورد منحصر به فردی دارد.

*علی کریمی (۳۸ گل)

کریمی در ۱۲۷ بازی ملی خود توانسته ۳۸ گل را به ثمر برساند. علی کریمی اولین بار در فینال بازی های آسیایی بانکوک ۱۹۹۸ موفق به گلزنی شد و آخرین بار در سال ۹۰ مقابل اردن،یک گل را را به ثمر رساند. هت تریک وی مقابل کره جنوبی در جام ملت های آسیا ۲۰۰۴ از بازی های به یاد ماندتی جادوگر در فوتبال ایران است.

*جواد نکونام (۳۴ گل)

نکونام در تیم ملی بهترین جایگزین برای کریم باقری بود تاکنون و در ۲۴ بازی ملی موفق به زدن ۳۴ گل شد.نکونام بهترین گلزن تیم ملی در چند سال اخیر است.

***در خصوص بازیکنان قدیم لازم به ذکر است  به دلیل تعداد کم بازیهای ملی انجام شده در سال های ۵۰و۶۰ بازیکنان این دهه ها تعداد کمتری از نظر آماری دارند.

*غلامحسین مظلومی (۱۹ گل)

مظلومی  در فاصله سال های ۴۸ تا ۵۶ در ۴۱ بازی توانست موفق به زدن ۱۹ گل شود.

*فرشاد پیوس(۱۹ گل)

پیوس در ۳۵ بازی ملی موفق به زدن ۱۹ گل شد . پیوس اولین گل خود را در سال ۶۳ به یوگسلاوی زد و در بازیهای آسیایی ۱۹۹۰ با زدن ۴ گل آقای گل آن مسابقات شد. پیوس تعدادی از بازی های ملی را به دلیل محرومیت ناعادلانه از دست داد.

*وحید هاشمیان(۱۴ گل)

در دوره ای ظهور کرد که دایی گزینه اصلی مربیان تیم ملی بود. وی مدتی از تیم ملی کناره گیری کرد.هاشمیان در مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ گل های حساسی را برابر ژاپن و فطر به ثمر رساند که نقش مهمی در صعود ایران به جام جهانی داشت .

*همایون بهزادی ،ناصر محمد خانی ،پرویز قلیچ خانی و وحید عاشمیان با ۱۴ گل در یک رتبه قرار دارند.


FootballOnline.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.