مؤسسات مالی بانک مرکزی را نمی بینند!

۲۴م اسفند ،

بینا- با وجود تأکید بانک مرکزی و ابلاغ بخشنامه های صریح و متعدد در مورد لزوم حذف نام و القاب مقدس ائمه از عنوان مؤسسات مالی و اعتباری، هنوز بعضی مؤسسات از اجرای این بخشنامه طفره رفته و از این عناوین مقدس در تابلو خود استفاده می‌کنند.
براساس گزارش فارس، بانک مرکزی از شش ماه قبل تاکنون دست کم ۲ بارسماً در پایگاه اینترنتی خود از این مؤسسات خواسته نام مقدس ائمه را از عنوان و تابلوی خود حذف کنند.
استدلال موجود برای اجرای این خواسته این است که بعضی از این موسسات به اقداماتی غیر شرعی و غیر قانونی دست می زنند و از نام مقدس ائمه برای اعتباربخشی به فعالیت خود استفاده می کنند.
روابط عمومی بانک مرکزی در ۲۶ شهریور ماه امسال دراطلاعیه ای اعلام کرد: پیرو مصاحبه دکتر بهمنی ریاست کل بانک مرکزی مبنی بر عدم استفاده مؤسسات مالی و اعتباری در شرف تاسیس، شرکت‌های تعاونی اعتبار و صندوق‌های قرض الحسنه از نام مقدس و متبرک ائمه اطهار (ع) مجددا” تاکید می‌شود استفاده از اسامی ‌‌۱۴ معصوم (ص) برای این مؤسسات ممنوع است.
بدیهی است هر مؤسسه ، شرکت تعاونی اعتبار و صندوق قرض الحسنه که از اسامی این بزرگواران استفاده ‌نموده،‌ بایستی هر چه سریع‌تر نسبت به اصلاح تابلوی خود اقدام نماید در غیر این صورت، روند صدور مجوز آن متوقف خواهد شد و براساس قانون تنظیم بازار غیرمتشکل مصوب سال ۱۳۸۳ و تبصره ۱‌و‌۳ ماده ۹۶ قانون برنامه پنجم توسعه، نیروی انتظامی از ادامه فعالیت آن جلوگیری به عمل خواهد آورد.
این اطلاعیه به منزله اعلام کتبی به کلیه مؤسسات پولی و صندوق‌های قرض ‌الحسنه است و عدم اطلاع از مفاد آن، رافع مسئولیت اعضای هیات مدیره و مدیر عامل نخواهد بود.
این اخطار در۲۷ آبان ماه نیز تکرار شد و بانک مرکزی اعلام کرد:   پیرو بخشنامه شماره ۱۸۷۷۸۲/۹۱ مورخ  هجدهم  مهر ماه سال جاری در خصوص استفاده از نام مقدس ائمه اطهار مجدداً تاکید می گردد: شرکت های تعاونی اعتبار و صندوق های قرض الحسنه ای که از اسامی مقدس ۱۴ معصوم (ص) استفاده نموده اند ، باید هر چه سریع تر نسبت به اصلاح تابلوی خود اقدام نمایند.
این گزارش می افزاید: این اطلاعیه به منزله اعلام کتبی به کلیه موسسات پولی و صندوق های قرض الحسنه است و عدم اطلاع از مفاد آن ، رافع مسئولیت اعضای هیات مدیره و مدیرعامل نخواهد بود و عدم توجه به مفاد اطلاعیه سبب توقف فعالیت موسسات یاد شده خواهد شد.
بااین وجود نگاهی به تابلوی بعضی موسسات مالی اعتباری نشان می دهد این موسسات به عناوین مختلف از اجرای این دستورات طفره رفته اند.
این در حالی است که بعضی شعبات این مؤسسات در اطراف ساختمان بانک مرکزی در میرداماد قرار دارد و شاید به چشم مقامات بانک مرکزی نمی آید.
لذا به نظر می رسد باید بانک مرکزی بر اجرای بخشنامه‌های صریح خود دقت و نظارت بیشتری به خرج دهد.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.