ماتادورها در نیمه نهایی یورو ۲۰۱۲ حریف پرتغالی ها شدند

هردو گل ماتادورها را در این دیدار که در شهر دونتسک اوکراین برگزار شد ‘ ژابی آلونسو ‘ به ثمر رساند.

این هافبک رئال مادرید در دقیقه چهارده بازی قفل دروازه فرانسه را باز کرد و چهاردهمین گل ملی خود را به ثمر رساند. سپس در نیمه دوم با زدن یک گل دیگر از روی نقطه پنالتی یکصدمین بازی ملی خود را جشن گرفت.

این پنالتی پس از سرنگون شدن آندرس اینیستا در داخل محوطه جریمه فرانسه نصیب شاگردان دل بوسکه شد و این گل نخستین پیروزی اسپانیا بر فرانسه را در یک دیدار رسمی تضمین کرد.

شاگردان لوران بلان در دقیقه ۲۵ یک بار در آستانه گلزنی قرار گرفتند ولی ضربه آزاد ‘ یوهان کابایه ‘ توسط ایکر کاسیاس دروازه بان و کاپیتان اسپانیا دفع شد و تو پ به کرنر رفت.

پیروزی اسپانیا به ناکامی این تیم در رقابت های مهم در مقابل فرانسه پایان داد و خاطرات تلخ شکست دو بر صفر از آبی پوشان در فینال یورو ۱۹۸۴ و همچنین شکست سه بر یک در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۰۶ را به دست فراموشی سپرد.

قهرمان اروپا و جهان چهارشنبه شب باز هم در شهر دونتسک به مصاف پرتغال در نیمه نهایی خواهد رفت و قطعا دغدغه خاطر شاگردان دل بوسکه نحوه مهار کریستیانو رونالدو مهاجم رئال مادرید خواهد بود که ناگهان در این جام طغبان کرده و در دو بازی سه گل به ثمر رسانده است.

آخرین دیدار مرحله نیمه نهایی بین آلمان و برنده دیدار یکشنبه شب ایتالیا و انگلیس برگزار خواهد شد.

مترجمام ۱۴۰۳ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۶۷۳۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.