ماجرای پشت‌پرده واردات‌گوشت وبرکناری مدیر

درحالیکه قیمت گوشت طی ماه‌های اخیر با افزایش قابل توجهی روبه‌رو بود، برخی فعالان این حوزه مرتب موضوع مافیای واردات گوشت و نقش آن‌را در افزایش قیمت‌ها مطرح می‌کردند. در این میان برخی مسؤولان نیز به ایجاد اشکال‌هایی متهم شدند؛ اتهام‌هایی که به برکناری هم انجامید، اما حال این پرسش پدید آمده است که آیا اوضاع در این حوزه با تغییر افراد، تغییر مثبتی خواهد داشت یا تحول‌های ساختاری نیز باید به آن پیوست شود؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، براساس ادعای برخی فعالان این بخش، شرکت پشتیبانی امور دام که به تازگی مدیریت آن تغییر کرده نقش اصلی را در افزایش قیمت گوشت داشته است. این شرکت که متولی واردات نهاده‌های دامی به کشور است در مدتی که تحت مدیریت وزارت جهاد کشاورزی اداره می‌شد برآوردهایی برای میزان نهاده‌های دامی لازم ارائه می‌داد اما پس از خروج این شرکت از وزارت جهاد کشاورزی و الحاق آن به وزارت صنعت، معدن و تجارت مدیر وقت آن پیوسته وزارت جهاد کشاورزی را به کم برآورد کردن نیاز بازار متهم و اعلام می‌کرد که علت گرانی گوشت و مرغ در بازار همین موضوع است.

از سوی دیگر مدیریت این شرکت همواره از سوی نهادهای بخش خصوصی به هدایت مافیای گوشت و ایجاد نوسان در بازار متهم می‌شد. تا آن‌که هفته گذشته و در جریان عزل و نصب‌های غضنفری در وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدیر شرکت پشتیبانی امور دام نیز از این سمت برکنار شد. به گفته رییس اتحادیه واردکنندگان گوشت، شرکت پشتیبانی امور دام و شرکت‌های اقماری آن توانسته‌اند انحصار واردات گوشت به کشور را در اختیار بگیرند.

این درحالی است که صدرالله دولت ـ مدیرعامل سابق شرکت پشتیبانی امور دام ـ که به تازگی از سمت خود برکنار شده، معتقد است که این شرکت و شرکت‌های وابسته به آن هیچ نقشی در واردات گوشت به کشور ندارند.

این اتهام‌زنی‌ها در حالی است که دولت معتقد است رسانه‌ها علیه او جوسازی کرده و منجر به برکناری‌اش شده‌اند.

فضای اتهام‌زنی در جریان افزایش قیمت گوشت بسیار رواج یافت اما مشخص نیست که این اتهامات تا چه اندازه همه‌جانبه‌نگر بوده و قرار است چه کسی به آن رسیدگی کند. سوال دیگر این است که آیا برکناری افراد از سمت‌هایشان پایان مسوولیت آنها یا پایان ماجراست؟


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.