ماجرای خروج فرزندان رجوی از لیبرتی

۰۷خردادماه،

ممتازنیوز: یکی از اعضای ارشد سابق گروهک منافقین از نحوه خروج پسر مسعود رجوی و دختر مریم رجوی از همسر اولش و همچنین دیگر اعضای این گروهک با مدارک جعلی از اردوگاه لیبرتی خبر داد.

یکی از اعضای ارشد سابق گروهک منافقین که از این گروه جدا شده و اکنون ساکن اروپا است، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در عراق فاش کرد: ۱۴ نفری که توانستند از آلبانی پناهندگی بگیرند با سران منافقین اختلافات شدیدی دارند که سبب آن سیاست‌های این گروهک علیه اعضای خود است.

وی با اشاره به اینکه رهبران این گروهک در انتقال اعضای آن به آلبانی مانع تراشی کردند، تصریح کرد: ۱۴عضو منافقین که به آلبانی رفته‌اند، از ساکنان اردوگاه الحریه (لیبرتی) بودند که پایگاه اشرف نیوز با انتشار یافتن اسامی آنان اعلام کرد این اشخاص کسانی می باشند که نهاد فرماندهی ما به دلایل و انگیزه‌های مختلف آنان را از عراق اخراج کرد.

این عضو سابق منافقین در توضیح این مطلب افزود: یکی از این انگیزه‌ها این بود که بیشتر این اشخاص زندانیان و یا کسانی بودند که سخت تحت کنترل قرار داشتند زیرا مخالفت خود را با سیاست‌های منافقین علنی کرده بودند.

به گفته وی، در بین آنان یک زن نیز بود که فرماندهی گروهک منافقین تصمیم گرفت او را با نام جعلی یا به نام و با اسناد کسی که در اروپا به سر می‌برد، به خارج از عراق منتقل کند زیرا این زن به همان نام جعلی از اردوگاه اشرف به لیبرتی منتقل شده بود همانطور که در مورد بسیاری از رهبران و کسانی که منافقین نمی خواستند آنان از اردوگاه اشرف منتقل شوند، نیز این کار صورت گرفته بود.

این عضو سابق منافقین اظهارداشت: یکی از این اشخاص پسر مسعود رجوی به نام «محمد رجوی» و دختر مریم رجوی از همسر اول خود بود که منافقین برای آنان مدارک جعلی تهیه کرد و در واقع از نام و مدارک کسانی که فوت کرده بودند از جمله اصغر زمان وزیری که در عملیات ۱۹۸۸ کشته شد، استفاده کردند.

اما زنی که با نام جعلی به البانی منتقل شد دومین نفر در فهرستی بود که اشرف نیوز منتشر کرده بود و نام جعلی او «نسترن رستگارپور» بود در حالی که رستگارپور از مسئولان منافقین است که اکنون در لندن اقامت داشته و مدیر هماهنگی فعالیت شعبه‌های انگلیس و اروپای شمالی گروهک منافقین است که به طور مداوم بین انگلیس، نروژ، سوئد،دانمارک و فنلاند در حال رفت و آمد است.

این عضو سابق منافقین مراجع بین المللی ذیربط را به اعمال فشار بر سران منافقین به منظور لغو تصمیم ممنوعیت گفتگو  و مصاحبه با کمیساریای عالی پناهندگان فراخوانده و لزوم تسریع انتقال آنان به کشور سوم را خواستار شد.

وی همچنین لزوم برطرف شدن ایست ها و موانع موجود در داخل اردوگاه لیبرتی را خواستار شده و گفت: این اقدام ترس بیشتر ساکنان این اردوگاه از متهم شدن به خیانت و مزدوری و وابستگی را از بین می‌برد زیرا اگر این ترس نبود به جای ۱۴نفر ۲۱۰ نفر به آلبانی می‌رفتند.

حدود ۳ هزار تن از اعضای گروهک منافقین از پایگاه سابق این گروه در شهر اشرف منطقه دیالی به پایگاه سابق نظامیان آمریکایی در بغداد (کمپ لیبرتی) منتقل شده‌اند.

سرکردگان گروهک منافقین به اعضای این گروهک اجازه ارتباط با خارج را نمی‌دهند و بسیاری از آنان به صورت ایزوله در اردوگاه متعلق به این گروهک نگهداری می‌شوند.


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.