ماجرای سخنرانی احمدی نژاد و نطق محترمانه یک نماینده مجلس/ تذکر سید مهدی طباطبایی دربارهٔ «الکذب قبیح، من الامرا اقبح»

۸فروردین ۱۳،

یک نماینده سابق مجلس می گوید: در دوران مجلس هفتم بعد از یکی از اظهارنظری های رئیس جمهور مجبور شدم برای پاسخ دادن به این سخن یک تا اذان صبح به دنبال مطلبی در کتابخانه ام بگردم.

حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی از نمایندگان مجلس هفتم در گفت وگوی نوروزی با خبرآنلاین با اشاره به یکی از خاطراتش، گفت: یک بار جمله ای را آقای احمدی ن‍ژاد گفت که درست نبود. من آن دوران در مجلس بودم. در نطق میان دستور خواستم صحبتی بکنم که در تاریخ بماند و به آقای احمدی نژاد هم بی احترامی نشود.
وی با اشاره به کشته شدن امین توسط مامون، اظهار داشت: ماجرا این بود که در دوران مامون، زبیده مادر امین که از قتل پسرش مطلع بود نامه ای به مامون نوشت که چرا تو برادرت را کشتی؟مامون زیرک بود و برای او نوشت که من در این ماجرا مقصر نیستم و قاتلان را دستگیر کرده ام. زبیده باهوش بود و زیر نامه نوشت: «الکذب قبیهون، من الامرا اقبح»
طباطبایی خاطر نشان کرد: معنی این سخن این است که «دروغ بد است از رئیس مملکت بدتر!» این را می خواستم مطرح می کنم. من نمی دانستم این مطلب در کدام کتاب نوشته شده است. بعد در همین کتابخانه نشستم و تا نزدیک اذان صبح در کتاب ها گشتم تا در نهایت این مطلب را پیدا کردم و یادداشت برداشتم.
این نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به خاطره اش از حضور حسن هیکل روزنامه نگار مشهور مصری در دوره پهلوی در ایران، گفت: هیکل می خواست با شاه مصاحبه کند ولی بسیار مشکل داشت. یک فردی در روزنامه اطلاعات به نام آقای فرامرزی بود که بسیار به لحاظ اخلاقی آدم خوبی بود. به او گفتم حسنین هیکل روزنامه نگار مصری را دعوت کند و من از طریق رساندن سوالات به فرامرزی او را کمک کنم. یک مهمانی مفصلی گرفتم و هیکل را دعوت کردیم. بعد در همان جلسه هیکل به من گفت این سوالات را نمی شود از شاه پرسید. من گفتم چرا می گردد. شما اصرار کنید، او پاسخ می دهد، در نهایت هم موفق شد.


– برگزیده
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.