مازراتی در فکر ساخت یک سوپرکار است

۱۵اردیبهشت،

مازراتی در فکر ساخت یک سوپرکار است

Bookmark and Share

مازراتی در حال بررسی ساخت یک جانشین برای سوپر کار خود ام‌سی۱۲ است. این ماشین در صورت تولید براساس فراری لافراری ساخته می‌شود و در سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه خواهد شد.

هرالد وستر، مدیر مازراتی در حاشیه نمایشگاه شانگهای از تأیید این خبر اجتناب کرد اما گفت زمان همیشه برای ساخت یک سوپرکار مناسب است. او گفت «در حال حاضر تمرکز ما افزایش فروش است اما این شانس وجود دارد»

براساس گزارش‌ها این خودرو از شاسی و فنربندی لافراری استفاده خواهد کرد و فراری تکنولوژی‌های دیگر به کار گرفته شده در سوپرکار خود را با مازراتی به اشتراک خواهد گذاشت. 

مازراتی در فکر ساخت یک سوپرکار است

موتور این خودرو احتمالاً همان موتور ۶.۳ لیتری دوازده سیلندر لافراری است که بدون موتورهای الکتریکی در مازراتی نصب خواهد شد و ۷۹۸ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. به خاطر حذف موتورهای الکتریکی و باتری‌ها، سوپرکار مازراتی از لافراری سبک‌تر خواهد بود اما مشخص نیست آیا مقامات فراری اجازه می‌دهند این خودرو از سوپرکارشان سریع‌تر باشد. به جز این موتور مازراتی به‌ استفاده از موتور ۳.۸ لیتری هشت سیلندر سوپرشارژ مازراتی کواتروپورته برای این خودرو هم فکر می‌کند.

مازراتی ام‌سی۱۲ هم از موتور دوازده سیلندر فراری انزو استفاده می‌کرد. قدرت این موتور از ۶۵۱ اسب بخار به ۶۲۰ اسب بخار کاهش پیدا کرده بود و سرعتش هم به ۳۲۹ کیلومتر در ساعت محدود شده بود تا تهدیدی برای فروش سوپرکار فراری نباشد. 

فراری هنگام رونمایی از لافراری اعلام کرد تنها ۴۹۹ دستگاه از این خودرو می‌سازد. این تعداد بسیار کمتر از صف خریداران این سوپرکار است و همین سبب شده مازراتی در ساخت یک سوپرکار جدی‌تر شود. 

برچسب ها : نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۴ | مازراتی | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۵/۰۵
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.