مازراتی نام دو مدل جدیدش را اعلام کرد

مازراتی نام دو مدل جدیدش را اعلام کرد

Bookmark and Share

مازراتی در نمایشگاه پاریس همزمان با اعلام نام دو مدل جدید از برنامه خود برای افزایش ظرفیت تولید از شش هزار به پنجاه هزار دستگاه تا سه سال دیگر خبر داد. 

دو مدل جدید نقش مهمی در افزایش تولید مازراتی خواهند داشت. مازراتی برای مدل اول، که شاسی بلند است و در سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه می‌شود، نام لوانته (Levante) را برگزیده است. این ماشین براساس کانسپت کوبنگ ساخته می‌شود که در نمایشگاه فرانکفورت در سال ۲۰۱۱ به نمایش درآمد. 

این خودرو از نظر فنی اشتراک زیادی با مدل‌های جیپ خواهد داشت و مازراتی آن را در آمریکا و در یکی از کارخانه‌های گروه کرایسلر می‌سازد. 

لوانته به زبان ایتالیایی به معنی شرق است. مازراتی اعلام کرده دلیل انتخاب این نام یادآوری سال‌های اولیه تاسیس این کارخانه است. هنگامی که برادران مازراتی در سال ۱۹۱۹ بعد از رونق گرفتن کارشان به کارخانه جدیدی در «ویا امیلیا لوانته» در بولونا ایتالیا رفتند. مازراتی تا سال ۱۹۳۹ در این کارخانه تولید می‌شد و سپس کارخانه به شهر مودنا منتقل شد. 

مازراتی نام دو مدل جدیدش را اعلام کرد

کانسپت کوبنگ ۲۰۱۱

مازراتی همچنین نام سدان جدیدش را هم اعلام کرد. این سدان چهار در که احتمالاً در یکی از نمایشگاه‌های خودروی ژنو یا شانگهای رونمایی خواهد شد، گیبلی نام دارد. 

گیبلی نامی آشنا برای مازراتی است. این کارخانه در سال ۱۹۶۷ یک خودرو دو نفره جی‌تی به این نام را با موتور هشت سیلندر به بازار فرستاد. گیبلی را «جورجتو جوجارو» در استودیوی گیا طراحی کرده بود و رقیبی جدی برای فراری دایتونا و لامبورگینی میورا بود. مازراتی تا سال ۱۹۷۳ حدود ۱۳۰۰ دستگاه از انواع مختلف این مدل ساخت. 

مازراتی نام دو مدل جدیدش را اعلام کرد

کارخانه ایتالیایی دوباره در سال ۱۹۹۲ نام گیبلی را به محصولاتش اضافه کرد. این بار گیبلی یک کوپه دو در چهار نفره بود که با موتوری شش سیلندر ۲ لیتری در اروپا و ۲.۸ لیتری و با قدرت ۳۰۶ اسب بخار برای بازارهای جهانی به مدت پنج سال ساخته شد. در سال ۱۹۹۵ مازراتی در واکنش به فروش کم این مدل، نمونه مسابقه‌ای از آن را به نام «گیبلی اوپن کاپ» ساخت که اکنون یکی از خودروهای مشهور کلکسیونی جهان است. 

گیبلی نام بادی گرم است که در صحرای آفریقا و بیشتر در لیبی می‌وزد. نام دیگر این باد شیروکو است. نامی که فولکس‌واگن برای هچ‌بک سریع خود انتخاب کرده است. 

مازراتی نام دو مدل جدیدش را اعلام کرد

مازراتی گیبلی اوپن کاپ

گیبلی اما اکنون سدان چهار در کوچکی خواهد بود که در کنار مدل «کواتروپورته»، با مارک‌های لوکس آلمانی رقابت خواهد کرد. عکس بالای این مقاله ایده‌ای از ظاهر این ماشین است که  براساس اطلاعات موجود از ماشین کشیده شده است. مازراتی همچنین اعلام کرد حدود چهار ماه دیگر و در پنجاهمین سالگرد ساخت مدل کواتروپورته، نسل جدید این مدل را در نمایشگاه دیترویت رونمایی خواهد کرد.

مازراتی نام دو مدل جدیدش را اعلام کرد

ایده‌ای از نسل جدید کواتروپورته

هر دو مدل در کارخانه جدید مازراتی در اطراف تورین ساخته می‌شود. مازراتی این کارخانه را  سه سال پیش از «برتونه» خرید.   

مازراتی پیش‌بینی می‌کند سالانه بین ۲۰ تا ۲۵ هزار دستگاه از مدل لوانته، بیست هزار دستگاه از مدل گیبلی و ۱۲ هزار دستگاه کواتروپورته تولید کند. مدل‌های گرن توریزمو و گرن کاربریو هم ظرفیت تولید این کارخانه ایتالیایی را به پنجاه هزار دستگاه در سال می‌رساند. 

برچسب ها : نمایشگاه پاریس ۲۰۱۲ | مازراتی | گیبلی | لوانته | تاریخ : ۲۰۱۲/۰۹/۲۸
  • استفاده از مطالب و تصاویر این سایت تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.