مالارا:من جادوگر نیستم/قهرمانی تیمم را فراموش کردم

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > دیگر ورزشها – پائولو مالارا خوشحال است که تیمش تنها با تمرین و بدون بازی تدارکاتی قهرمان سومین دوره کاپ آسیا واترپلو شده است.

به گزارش ممتاز؛او قبل از سفر به سنگاپور هیچ پیش‌بینی‌ای از نتیجه تیمش نکرده و در عوض گفته بود: «تیمم بازی تدارکاتی نداشته اما بچه‌ها مصمم می باشند و با آمادگی‌ای که دارند، هر نتیجه‌ای که بخواهند می‌گیرند.» سرمربی ایتالیایی تیم‌ملی واترپلوی ایران اما حالا که خیالش از نتیجه شاگردانش راحت شده، می‌گوید: «ما برای قهرمانی کار کرده بودیم. شش ماه با برنامه کار کرده بودیم. خدا را شکر که این نتیجه را گرفتیم.»

تیم‌ملی واترپلو با برد تیم‌های چین، فیلیپین، سریلانکا، کویت و سنگاپور و قهرمانی کاپ آسیا، جواز مسابقه‌های جهانی آلماتی را هم گرفت. سرمربی تیم معتقد است اگر بچه‌هایش هماهنگ‌تر بودند، نتیجه بهتر هم می‌شد: «قهرمانی بهترین نتیجه است. تیم من بعد از چند ماه تمرین در اولین مسابقه با چین روبه‌رو شد. آنها بسیار هماهنگ نبودند اما کم‌کم که جلو رفتیم، بچه‌ها هماهنگ‌تر شدند و نتایج بهتر شد اما فکر می‌کنم اگر بازی تدارکاتی داشتیم، با گل‌های بیشتری رقبا را می‌بردیم.» او معتقد است حضور بقیه تیم‌ها سطح کاپ آسیا را بالا می‌برد: «فرقی نمی‌کرد که تیم‌های قوی می‌آمدند یا نه. در این مسابقه چین و سنگاپور مهمترین رقبای تیمم بودند. هرچند اگر ژاپن و قزاقستان می‌آمدند، رقابت نزدیک‌تر و بهتر می‌شد. با این حال در نبود آنها بقیه تیم‌ها هم ضعیف نبودند.» مالارا از نداشتن شهیدی‌پور و نیما خوشبخت در سنگاپور ناراضی نیست: «من جادوگر نیستم، بگویم اگر آنها می‌آمدند، تیم بهتر کار می‌کرد. مهم این است که تیم با هر ترکیبی که داشته، نتیجه خوبی گرفته است؛ قهرمان کاپ آسیا برای اولین بار. به‌هر‌حال ۱۳ بازیکنم در این تورنمنت بهترین‌های ایران می باشند.»

به نظر او قهرمانی واترپلوی ایران، استارت برای درخشش در میدان‌های سخت‌تر است: «این قهرمانی وظیفه و مسئولیت مرا بیشتر کرده است. از طرفی آغاز خوبی برای قدم گذاشتن در راه سخت‌تر است. باید پله، پله بالا برویم. امروز من همه چیز را فراموش کردم. حالا باید برای قهرمانی آسیا، رقابت‌های جهانی قزاقستان و بازی‌های آسیایی اینچه‌اون برنامه‌ریزی کنیم. بازیکنان هم نباید به این قهرمانی راضی شوند.» مالارا برای تمدید قراردادش شرایط تازهی دارد: «من به رضوانی هم گفته‌ام باید فکر کنم. قرارداد قبلی‌ام سه، چهار ماهه بوده اما حالا شرایط برای قرارداد یکساله فرق می‌کند. نحوه رفت‌وآمد در مدت قرارداد، بازی تدارکاتی، حقوق خوب دستیارانم و بازیکنان، شرایط من می باشند. من فقط مهم نیستم بلکه این تیم، تیم‌ملی ایران است. باید همه شرایط در نظر گرفته شود.»

۲۵۱ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.