مالیات بر ارزش افزوده آهن فروشان ۶ برابر سود آنهاست

۲۵اردیبهشت،

امسال نسبت به سال قبل ۲۰ درصد افزایش تولید داشته‌ایم در حالی که ساخت و سازها به طرز چشم گیری کاهش یافته است.

به گزارش Consbank، محمد آزاد، رییس اتحادیه آهن فروشان در گفتگو با ایلنا با بیان اینکه بازار آهن در رکود به سر می‌برد، اظهار داشت: امسال نسبت به سال قبل ۲۰ درصد افزایش تولید داشته‌ایم در حالی که ساخت و سازها به طرز چشم گیری کاهش یافته است.

وی به اتمام پروژه‌های مسکن مهر و پروژه‌های عمرانی دولت اشاره کرد و گفت: هم اکنون طرح‌های مسکن مهر تازهی آغاز نشده و همه طرح‌های قبلی در حال تکمیل شدن است و بودجه عمرانی دولت نیز کاهش یافته است و تقاضا برای خرید آهن کم و عرضه در بازار بسیار است.

ازاد با تاکید بر اینکه تا پایان خرداد ماه قیمت‌ها دستخوش تحول نخواهد شد، افزود: تثبیت قیمت‌ها ایده آل است اما باید برنامه ریزی دقیقی برای مصرف تولیدات کنونی نیز داشته باشیم.

رییس اتحادیه آهن فروشان خاطر نشان کرد: در حال حاضر آهن فروشان از قیمت‌ها راضی می باشند اما از نحوه عرضه و توزیع آن رضایتی ندارند.

واردات و تولید داخلی آهن از طریق بورس عرضه می‌شود و در اختیار آهن فروشان به صورت مستقیم نیست و اشخاص حقوقی حکم واسطه‌ها را برای توزیع کنندگان دارند.

وی با ابراز نارضایتی از مالیات بر ارزش افزوده آهن فروشان افزود: محاسبه مالیات بر ارزش افزوده برای آهن فروشان باید نسبت به خرید و فروش باشد، اما چون اداره مالیاتی فاکتورهای خرید آهن فروشان را قبول ندارد، فقط براساس فروش مالیات بر ارزش افزوده را تعیین می‌کند.

رئیس اتحادیه کشوری آهن فروشان گفت: سود آهن در هر کیلوگرم ۵ تا ۱۰ تومان است، اما مالیات بر ارزش افزوده در هر کیلوگرم ۶۰ تومان ‌گرفته می‌شود یعنی ۶ برابر سود آهن فروشان و این موضوع عادلانه نیست.

آزاد خاطر نشان کرد: این در حالی است که کل مالیات را زمانی که کالا در بورس عرضه می‌شود مطالبه و دریافت می کنند.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.