مالیات راهکار ساماندهی بازار اجاره بها

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

به گزارش ممتاز، کمال علیپور خنکداری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به وجود خانه‌های خالی در تهران، گفت: کلان شهر تهران از نظر ساخت و ساز مسکن با مشکلی مواجه نیست، اما بعضی صاحبان املاک با نگاه‌داری ملک خود و عدم فروش آن، درصدد دست یابی به سودهای کلان اقتصادی می باشند.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی، افزود: یکی از راهکارهای مقابله با احتکار کنندگان مسکن، اخذ مالیات از خانه‌های خالی از سکنه است، بنابراین مجلس می‌تواند با تصویب این قانون، فروش املاک خالی را در کلانشهرها افزایش دهد.

وی تصویب قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی را سبب افزایش عرضه مسکن در تهران دانست و تصریح کرد: اخذ مالیات از املاک خالی سبب رونق عرضه مسکن در کشور خواهد شد و راهکاری مفید و موثر در جهت کنترل بازار مسکن و اجاره بها تلقی می‌شود.

علیپور خنکداری با بیان اینکه اخذ مالیات از خانه‌های خالی به هیچ عنوان دخالت در ملکیت اشخاص محسوب نمی‌شود، عنوان کرد: اشخاصی که از قدرت و توان اقتصادی بالایی برخوردارند و صاحب املاک متعددی در کلان شهری همچون تهران می باشند و از فروش و یا اجاره دادن آن اجتناب می‌کنند طبق قانون باید وجهی را بابت مالیات به دولت پرداخت کنند و این موضوع به هیچ عنوان دخالت در ملکیت اشخاص محسوب نمی‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس، خاطر نشان کرد: اخذ مالیات از خانه‌های خالی کمک به اقتصاد کشور و بهبود وضعیت بازار مسکن را در پیش خواهد داشت.

شایان ذکر است، قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی بوده که با تصویب آن در صحن علنی، صاحبان املاک خالی، ملزم به پرداخت مالیات به دولت خواهند شد.

آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.