ماندگاری سینما در دست سینمای مستقل است

ماندگاری و حیات سینما به خصوص در ابعاد اقتصادی در دست سینمای مستقل است.

علیرضا امینی کارگردان سینما به خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: سینما از ژانرهای مختلف تشکیل شده و آمارهای ارائه شده از موفقیت های بین المللی تولیدات آن ها کاملا متفاوت است.

وی افزود: سینمای صنعتی تشنه حمایت های مادی مسئولان است اما برای اینکه همانند سایر صنایع بتواند بر روی پای خود بایستد و به اصطلاح به مرز استقلال برسد باید در درون خود به مقوله در آمدزایی نگاه خاصی داشته باشد.

این کارگردان سینما تصریح کرد: حیات سینما در دستان بخش هایی مانند سینمای مستقل به دلیل جاذبه و کشش فراوان در جذب سرمایه است و سینما خود را مدیون سینمای مستقل می داند.

امینی اضافه کرد: افراد شاغل در حوزه سینمای مستقل با هزینه های شخصی خود اقدام به ساخت فیلم می‌کنند و تنها هدفشان کمک به سینما و فرهنگ سازی در جامعه است.

این کارگردان سینما ادامه داد: فیلمسازان سینمای مستقل با سرمایه های خود چرخ های تولید فیلم را می‌چرخانند ولی متاسفانه بیشتر آن ها در حوزه نمایش آثار خود در سینماهای کشور با مشکل مواجه هستند.

امینی اظهار داشت: مدیریت در سینمای ایران در ابعاد حمایتی ضعف دارد به طور مثال سینماگران سینمای مستقل در حوزه اکران حمایت نمی شوند و این مسئله آینده سینما را در هاله ای از ابهام قرار می دهد./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.