مانور مقابله با آلودگی نفتی برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، این برنامه تمرینی مشترک از سوی سازمان بنادر و دریانوردی با همکاری ارگان‌های دریایی کشور برای اجرای ضروریات کنوانسیون‌های OPRC، SARو پروتکل EAبا هدف افزایش آمادگی، ملی و استانی و توسعه همکاری‌ها برای مواجهه سریع و موثر با سوانح بزرگ دریایی انجام گرفته است.

سازمان بنادر و دریانوردی با مجهز کردن بنادر به تجهیزات پاکسازی و مقابله با آلودگی دریا به ارز ش حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اقدام کرده است.

همچنین به منظور پیشگیری از آلودگی دریا بنادر نسبت به جمع‌آوری و دریافت مواد زائد کشتی‌ها اقدام می‌کنند که در این خصوص سه فروند بالگرد برای پایش و کتنرل آب‌های ایران مورد استفاده قرار گرفته است.

در بخش جستجو و نجات دریایی ۱۵۳ میلیارد تومان برای خرید ناجی و احداث ۱۷ پست اسکله سرمایه گذاری شده است که سالیانه ۱۰ میلیارد تومان هزینه اجاره بالگرد و تعمیر و نگهداری و راهبری تجهیزات ناجی در این بخش است.

در این مانور سه مجموعه کامل تجهیزات مهار و جمع‌آوری آلودگی‌های نفتی از سطح دریا، ۲۵ فروند انواع شناور، ‌۴ فروند بالگرد و تجهیزات ویژه برای انتقال و درمان سریع مصدومین حوادث دریایی و تعداد ۲۰۰ نفر از پرسنل و فرماندهان تیم‌های عملیاتی حضور دارند .

اهداف این مانور شامل افزایش سطح آمادگی منطقه‌ای، ملی و استانی برای مواجهه سریع و موثر با سوانح بزرگ دریایی از طریق ایجاد هماهنگی بین کشورهای همسایه و سازمان های ملی، توسعه همکاری‌ها به منظور مواجهه با سوانح دریایی و کاهش خسارت احتمالی، اجرای الزامات و اهداف کنوانسیون‌های SAR، کنوانسیون آمادگی مقابله و همکاری در برابر آلودگی نفتی و پروتکل مقابله با آلودگی‌های نفتی بزرگ در دریای خزر است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.