ماهواره ها سبک زندگی را تغییر می دهند

به گزارش ایرنا، ‘محمد سجادزاده’ شامگاه چهارشنبه در جمع دانشجویان شرکت کننده در طرح ضیافت دانشگاه کاشان و در تالار علامه فیض این دانشگاه اظهار داشت: در جهان معاصر نحوه مقابله با ارزش ها از سوی دشمنان تغییر کرده است.

وی افزود:عرصه جنگهای نظامی و لشکرکشی ها جای خود را به گستره رسانه هایی داده که تاثیر گذارترین آنها در جهان، زیر نظر سرویس های سازمان های امنیتی آمریکا، انگلیس و وابستگان به آنها فعالیت می کنند.

این جامعه شناس با اشاره به فعالیت بیش از ۱۸ هزار شبکه ماهواره ای در جهان و پنج هزار شبکه در ایران که دو هزار و ۷۰۰ شبکه آن بصورت باز یا کد نشده در اختیار کاربران قرار دارد، تاکید کرد: مهم ترین تاثیر این شبکه ها القای نحوه سبک زندگی و تغییر الگوهای ارزشی ملت هاست.

سجادزاده تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی فهمیده اند که رویارویی مستقیم با ملتی مانند ایران، نتیجه ای ندارد؛ پس با ساختن مستندهایی مانند ‘روزی روزگاری ایران’ توسط عده ای جاسوس در لباس خبرنگار، به صراحت اعلام کرده اند که اگر با ایران مقابله کنیم، ماجرای حضرت امام حسین (ع) تکرار می شود.

وی افزود:آنها در نتیجه این باور، به تغییر رویکرد خود دست زده و سعی دارند الگوی غیرت حسینی و شجاعت و فداکاری زینبی را از جوان ها جدا کرده و از این طریق به اهداف خود برسند.

این استاد جامعه شناسی با بیان اینکه آنها با فریب افکار عمومی، حقوق بشر دولایه ای را نیز ارایه می کنند، تاکید کرد: دولت ایالات متحده و برخی از کشورهای اروپایی در بحرین، افغانستان و برخی از کشورهای مسلمان حقوق بشر را به اشکال مختلف نقض می کنند و هر جا که منافع آنها در میان باشد، برای حقوق بشر نوحه سرایی می کنند.

سجادزاده نحوه برخورد کشورها، ملت ها و مسوولان را با این رویه با اهمیت دانست و گفت:‌ بایستی به دور از رویکرد افراطی و تفریطی به ماهواره، با هوشیاری و بصورت گزینشی به این ابزار قدرتمند رسانه ای توجه کرد.

وی بیان کرد: خانواده های مسلمان ایرانی بایستی توجه داشته باشند که ۶۳ شبکه ایرانی ماهواره با چه هدفی الگوی خانوادگی غربی را برای آنها به نمایش گذارده و بی بند و باری، تسامح در رفتار جنسی و مسایل انحرافی را القا می کنند.

این استاد دانشگاه های تهران تاکید کرد: متاسفانه الگوگیری خانواده ها و جوانان در این زمینه علط بوده و موجب افزایش آمار طلاق، مصرف گرایی و تغییر نحوه پوشش و برخورد در میان خانوده های ایرانی شده است.

سجاد زاده، افزود: بهترین راه مقابله با این جریان، هوشیاری و بصیرانه نگاه کردن به مقوله ماهواه است؛ به طوری که تنها گیرنده نبوده و منفعلانه تاثیرات را نپذیریم.

یکهزار و ۲۰۰ دانشجو در طرح ضیافت ماه رمضان در دانشگاه کاشان شرکت کرده اند.

۷۴۳۱/۱۷۲۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۷۲۵۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.