مایکروسافت اوت‌لوک را زنده کرد

جام جم آنلاین: امروزه که همه درگیر توییت و لایک و پیامک شده‌اند، واقعا بندرت می‌توان کسی را پیدا کرد که از ایجاد یک سرویس جدید ایمیل خوشحال بشود البته مایکروسافت با نو‌کردن سرویس outlook.com خود (که ربطی به نرم‌افزارش ندارد و یک سرویس ایمیل است) در نظر دارد بزودی سرویس وب میلش را متحول کند و به جای سرویس پر تبلیغ هات‌میل، این بار کارکرد را عنصر اصلی سرویس قرار دهد.

این سرویس که ناگهان تغییر نخواهد کرد، در طول زمان سرویس outlook@ جایگزین hotmail.com ،@msn.com@ و
live.com@ خواهد شد.

این مساله که به دلیل کارکرد بالای سرویس outlook پدیده خوبی است، می‌تواند تاثیر بسزایی در جذب کاربر داشته باشد.

شرکت‌هایی همچون گوگل، یاهو و مایکروسافت توانستند طی دهه گذشته سرویس‌های وب میل را ساده و نرم‌افزارهای ایمیلخوان را تا بخش زیادی از دور خارج کنند.

اوت‌لوک به دنبال روند جدید مایکروسافت در تغییر و استفاده از رابط کاربری مترو، ظاهری بسیار شکیل پیدا کرده است. هر چه در لحظه نیاز داریم در مرکز صفحه وجود دارد و هر چیزی که نیاز به دیدنش نیست، از چشم پنهان شده است.

چرا باید از اوت‌لوک استفاده کرد؟

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های اوت‌لوک، ویژگی People Hub است که مستقیما از ویندوزفون آمده است و می‌تواند تمام حساب‌های توییتر و فیس‌بوک دوستانتان را با اوت‌لوک یکپارچه کند و همه امور را از جمله ارسال مطلب در وال دوستان، توییت و… را درون وب‌میل انجام دهد. همچنین وقتی ایمیلی از یک دوست دریافت می‌کنید، در ایمیلشان، آخرین وضع شبکه‌های اجتماعی‌ که عضو آن هستند نمایش داده می‌شود.

قابلیت دیگری که شایان ذکر است، QuickView نام دارد، سیستم آرشیوی که ایمیل‌ها را به شاخه‌هایی خودکار تقسیم می‌کند. برای مثال اگر ایمیل‌هایی دریافت کنید که فایل پیوستی PDF یا اکسل دارد، این سرویس به طور خودکار آنها را در فولدر Documents قرار می‌دهد. همچنین ایمیل‌های دارای عکس، اطلاعات بانکی و… را نیز در شاخه‌های مربوط به خود دسته بندی می‌کند. بهترین بخش این ویژگی آن است که می‌توان فولدرهای مخصوص خود را هم درست کرد.

علاوه بر این موضوع که شیوه نمایش اطلاعات در صفحه نخستین بسیار بهتر از جی‌میل است، قابلیت دیگری وجود دارد که در آن می‌توان تمام مطالب خبری را به یک فولدر فرستاد؛ مطالبی مانند روزنامه‌های ایمیلی، اخباری که وب سایت‌های دارنده ایمیل برایمان می‌فرستند و… .

در مجموع اوت‌لوک توانسته سرویس وب میل را وارد مرحله جدیدی کند. استفاده از این سرویس ساده‌تر شده است و علاوه بر این، برای کسانی که کوچک‌ترین آشنایی با سرویس ایمیل ندارند هم روان و قابل فهم است.(جام جم – ضمیمه کلیک)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.