مایکروسافت و تمدید ۱۸ ماه خدمات پشتیبانی از ویندوز سرور ۲۰۰۸

همکاران سیستم- شرکت مایکروسافت اعلام کرده است عرضه خدمات پشتیبانی از ویندوز سرور ۲۰۰۸ خود را تا ۱۸ ماه دیگر ادامه خواهد داد. مایکروسافت همچنین به مشتریان خود یادآوری کرد که آوریل ۲۰۲۴ پشتیانی از ویندوز ایکس پی را نیز متوقف خواهد کرد.

سیاست شرکت مایکروسافت این است که خدمات پشتیانی خود از یک محصول را تا پنج سال بعد از عرضه آن و یا تا دو سال پس از عرضه نسل بعدی آن محصول ادامه دهد. در این دوره مایکروسافت بسته‌های نرم افزاری، امنیتی و به روز رسانی محصول مورد نظر خود را به صورت رایگان به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

این خدمات به پشتیبانی اصلی معروف است. مایکروسافت ارائه وصله‌های امنیتی خود را تا ده سال پس از عرضه یک محصول ادامه می‌دهد که به آن پشتیبانی تمدیدشده می‌گویند. این شرکت در این دوره برخی رخنه‌های امنیتی را در این دوره با دریافت پول انجام می‌دهد.

مایکروسافت ویندوز سرور ۲۰۱۲ خود را نسل بعدی ویندوز سرور ۲۰۰۸ می‌داند، هر چند که نسخه دوم ویندوز سرور ۲۰۰۸ در سال ۲۰۰۹ وارد بازار شد. قرار بود مایکروسافت در ۹ ژوئیه ۲۰۲۴ خدمات پشتیبانی از این سیستم عامل را از اصلی به تمدید شده تغییر دهد. اما در حال حاضر مدت زمان ارائه این خدمات را تمدید کرده و تاریخ خاتمه آن را به ۱۳ ژانویه ۲۰۲۴ موکول کرده است. با این حساب، دوره ارائه پشتیبانی‌های تمدید شده در ۱۴ ژانویه سال ۲۰۲۴ خاتمه می‌یابد.

شرکت مایکروسافت همچنین به کاربران ویندوز ایکس پی نیز هشدار داده است که سال ۲۰۲۴ ارائه خدمات پشتیبانی خود از ویندوز ایکس پی را قطع خواهد کرد. مایکروسافت به مشتریان خود توصیه کرده است در صورتی که هنوز از ویندوز ایکس پی استفاده می‌کنند، آن را به نسخه بعدی سیستم عامل ویندوز ارتقا دهند.

IT Iran

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.