مایکروسافت آفیس ۲۰۲۴ با امکانات جدید رسما منتشر شد

مایکروسافت شب گذشته طی یک کنفرانس خبری نسخه جدید مجموعه نرم‌افزار اداری Office 2013 را معرفی کرد. نسخه پیش‌نمایش آفیس ۲۰۲۴ نیز امروز در اختیار کاربران قرار گرفت که برروی ویندوز ۷ و ویندوز ۸ قابل نصب و آزمایش است. مایکروسافت این آفیس را نسخه مدرن نرم‌افزاری می‌داند، که هم اکنون توسط میلیاردها نفر استفاده می‌شود. سیستم ابری و طراحی این سیستم برای عملکرد بهتر بر روی تبلت‌های ویندوز ۸، نشان دهنده تغییر نگرش به سمت اسناد اشتراکی و قابل دسترس در تمامی دستگاه‌های هماهنگ با ویندوز ۷ و ۸ است. در ضمن مایکروسافت سیستم اشتراک ماهیانه ابری بر حسب نیاز را معرفی نموده که به کاربر امکان همگام‌سازی اسناد و تنظیمات در بین ابزارهای مختلف را میسر می‌سازد.

آفیس ۲۰۲۴ بر پایه سیستم ابری

شاید بزرگترین تغییر در آفیس جدید طراحی ظاهری و امکانات آن نبوده، بلکه نحوه ی دسترسی افراد به متون و اسناد و تغییرات زیرساختی آن باشد. مایکروسافت واقعا سعی داشته که کاربران بتوانند فایل‌های مختلف مثلا word را در یک کامپیوتر شخصی ویندوز بسازند و در یک دستگاه ویندوز مبایل، تبلت ویندوز ۸ و یا هر کامپیوتر ویندوز ۷ و ۸ دیگری که به اینترنت متصل است، ویرایش نمایند. کاربران خانگی می‌توانند اسناد و فایل‌ها را در سیستم ذخیره ابری SkyDrive نگهداری نمایند و سازمان‌ها می‌توانند از سیستم SharePoint برای همگام‌سازی استفاده کنند .

نوآوری بزرگ آفیس ۲۰۲۴ این است که بدون کوچکترین تغییر در تنظیمات قبلی به کاربران امکان بارگزاری نسخه کامل آفیس را بر روی هر کامپیوتر شخصی می‌دهد، یک آفیس کامل که در هر زمان که به آن نیاز دارید می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. این یک قدم بزرگ نسبت به نسخه‌های قبلی است که تنها امکان ذخیره اطلاعات برروی فضای ابری (Cloud) را ارایه می‌دادند ولی هیچگاه تمامی آنها را به یکدیگر به صورت یک خدمت یکپارچه ارایه نمی‌کردند. به بیان ساده، شما می‌توانید بر روی کامپیوتر شخصی دوستتان در این سرویس ابری به بخش کاربری خود وارد شده و کاری را که قبلا در حال انجام آن بودید با همان شرایط ادامه دهید و در انتها با خروج از برنامه، کلیه اطلاعات شما از روی کامپیوتر شخص دیگر به طور کامل حذف می‌شوند. با این حال شما می‌توانید نسخه Offline آفیس ۲۰۲۴ را نیز خریداری کرده و از سرویس SkyDrive برای ذخیره ابری و درگاهی برای دسترسی به فایل‌های خود استفاده کنید. با این انتخاب شاید شما برنامه‌های قابل بارگزاری سیستم ابری آفیس ۲۰۲۴ را از دست بدهید ولی از سوی دیگر برای استفاده از آفیس مجبور به پرداخت اشتراک ماهیانه نیز نخواهید بود.

برای دانلود نسخه پیش‌نمایش آفیس ۲۰۲۴ به وب‌سایت رسمی مایکروسافت مراجعه نمایید.

مایکروسافت نسخه های متفاوتی از آفیس ۲۰۲۴ معرفی نموده که بازار هدف آن کاربران خانگی و سازمان‌ها هستند. آفیس ۳۶۵ که یک سرویس اضافه برای نرم‌افزار آفیس اصلی می‌باشد از آفیس ۲۰۲۴ به عنوان یک خدمت با اشتراک ماهیانه استفاده نموده و برای کسانی مناسب است که مایل به پرداخت قیمت نسخه آفلاین نیستند و قصد استفاده از امکانات بارگزاری بر حسب نیاز آفیس را دارند. آفیس ۲۰۲۴ در نسخه های Home Premium، Small Business Premium، Pro Plus و Enterprise قابل دسترس خواهد بود. به طور مثال نسخه Home Premium قابلیت نصب بر روی ۵ کامپیوتر را دارد و ۲۰ گیگا‌بایت فضا را در سرویس SkyDrive به منظور اشتراک گذاری آنلاین فایل ها در اختیار کاربران قرار می‌دهد . این نسخه امکان دسترسی به نرم افزارهای Word،PowerPoint، Excel، Outlook، Access و Publisher توسط یک کامپیوتر شخصی ویندوز ۷ یا ۸ متصل به اینترنت، را می‌دهد. فایل‌ها و تنظیمات و حتی خود برنامه‌ها در هر کامپیوتری و از طریق آفیس ۳۶۵ (آفیس مبتنی بر فضای ابری) قابل دسترسی هستند. نسخه‌های دیگر مانند Pro Plus و بالاتر شامل امکانات حرفه‌ای مخصوص شرکت‌ و سازمان‌ها هستند که امکان دسترسی به برنامه‌هایی مانند InfoPath و Lync را به کاربران می‌دهند. آفیس ۳۶۵ همچنین امکان دسترسی به آفیس در کامپیوترهای Mac را نیز دارد.

منبع : theverge

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.